Verjetno ni človeka pod soncem, ki si želi imeti Facebook stran z nekaj malega všečki. Popolnoma normalno je, da si vsi želimo čim večje FB stran, z nekaj tisoč všečki ali več. Priznajmo si – s piarovskega vidika to zelo fino izpade, poleg tega pa je bistveno bolj obetavno delati z več potencialnimi strankami.
Facebook strani z veliko všečki (beri: veliko bazo članov) pa bodo služile svojemu namenu samo takrat, če bodo vaši sledilci relevantni. Vse ostalo je samo številka.
Kupiti všečke je težko, proti »sivim« načinom pa običajno nismo proti
Opažam, da je večini zelo težko vložiti denar in pognati FB kampanjo za nove všečke, ker je to brezveze, nepotrebno, ker za lajke pa že ne bomo plačevali…, medtem ko ta ista večina ne vidi nobene težave v tem, če poseže po bolj sivih metodah, ki so včasih tudi nelegalne in skregane z osnovnimi pravili Facebooka. Pa tudi morale in etike.
Mogoče zato, ker je na »siv« način lažje in hitreje, morda tudi ceneje, priti do velike baze, razne kampanje za všečke pa že spadajo pod oglaševanje in oglaševanje je treba plačati in čim je treba nekaj plačati, je že drago.
A če plačate, ste lahko prepričani, da v bazo dobite člane, ki so za vaše podjetje pomembni (sortirate jih recimo po interesih, starosti, spolu), pri raznih bližnjicah pa bodo vašo FB stran všečkali tisti, ki jo pač bodo, pa čeprav so svetlobna leta stran od vaše ciljne stranke.
O nagradnih igrah, v katerih je potrebno sodelovati tako, da všečkaš stran, raje ne bi niti govorila. Nikakor nisem proti nagradnim igram, če so le izpeljane tako, da imate od njih korist vi in ne lovci na nagradne igre. O tem se že veliko pisala in več si lahko preberete tukaj. A nagradne igre so v tem pogledu pogosto zgolj manjše zlo 🙂
Sivi načini pridobivanja in večanja baze na Facebooku
Tukaj domišljija skoraj ne pozna meja in pogosto naletim na take primere, ob katerih pomislim, ja, kako hudiča so se pa tega spomnili? Tukaj imam v mislih predvsem razno razne FB strani, kjer ponujajo gromozanske nagrade (na primer Mercedese ali Iphone) in so ustvarjene zato, da se na hitro zgradi velika baza oboževalcev, potem pa se preimenujejo ali združijo z drugimi stranmi in si tako na videz povečajo bazo. Seveda se za to plača. In to ne malo.
Naročnik ima potem res da veliko všečkov, a običajno je engagement zelo slab, saj sledilci sploh ne vejo, kaj se dogaja, kdaj so tisto stran všečkali in kaj pravzaprav od njih pričakujete; pač še ena stran več v njihovem newsfeedu, ki se sčasoma uporabniku neha prikazovati, ker se nanjo ne odziva. Ne priporočam, pa naj se sliši še tako obetavno in ugodno.
V zadnjem času sem zasledila kar nekaj primerov pozivanja k všečkanju v imenu dobrodelnosti. Da ne bo pomote, čisto ničesar nimam proti dobrodelnosti in finančni podpori, nisem pa prepričana v popolno legitimnost ali etičnost takega početja.
Zbiranje všečkov (večanje baze) v imenu dobrodelnosti
Dobrodelno zbiranje všečkov se običajno zgodi tako, da FB stran objavi poziv, da bodo za vsak nov všeček strani donirali 10 centov temu pa temu društvu, za tak ali drugače namen. Pustimo ob strani dejstvo, da večina ljudi, ki bo všečkala tako stran, strani ne bo všečkala zato, ker se želi povezati z vašim podjetjem, ampak zato, ker ji je všeč namen donacije.
In če ste trgovina s spodnjim perilom, vam všečki po 10 centov v zameno za dobrobit živali žal ne prinesejo absolutno ničesar, samo veliko število članov. Mnogi vas bodo brez slabe vesti po koncu take akcije enostavno »odvšečkali« ali pa vas preprosto ne bodo nikoli več niti povohali.
Poleg tega pa – stvari lahko uidejo izpod kontrole. Ljudje radi stopimo skupaj, pomagamo in smo dobrodelni, sploh če nas to nič ne stane. In stisnit »deli s prijatelji« je pa res najmanj, kar lahko naredimo. Potem pa se lahko admin drugo jutro zbudi in vidi, da je objava prinesla 2000, 3000 ali 5000 novih članov, kar lahko pomeni 200, 300 ali 500 €.
Nekaj podobnega se je ta teden zgodilo na FB strani cvetličarne iz Litije, ki je s podobno dobrodelno objavo prejela več kot 3000 novih všečkov. In ja, stvari so nekako ušle izpod kontrole, stran je nekaj časa bila celo nedosegljiva, dvignil pa se je tudi val ogorčenja in zgražanja.
Lastnica FB strani je sicer stvar dokončala korektno in v dobrodelne namene nakazala precejšnjo vsoto denarja, ne upam pa si niti pomisliti, koliko časa je odgovarjala na besne komentarje in koliko dela si je pravzaprav naložila z navidez »nedolžno in dobrodelno« objavo.
Z vsem spoštovanjem do dobre namere in dobrodelnosti, tako se Facebook strani ne streže in naj bo ta zgodba v poduk vsem, ki si želite izpeljati podobno akcijo. Tokrat se je vse dobro končalo, ni pa nujno, da se bo naslednjič ali pa morda vam, če premišljujete v tej smeri.
Vsi tisti, ki pa v takih akcijah sodelujete, nimate nobenega zagotovila, da bo denar šel v prave roke, pravzaprav sploh ne veste, v čigave roke bo šel. Snovalec take »akcije« se lahko preprosto odloči, da je to pa preveč in dobrodelni poziv prekliče, izbriše objavo ali pa zapre stran. To je najbolj črn scenarij, ampak dajmo si priznati – lahko se zgodi. In v tem primeru boste vi samo kolateralna škoda.
Facebook se je izkazal kot odlično orodje za povezovanje različnih dobrodelnih akcij, pogosto smo stopili skupaj, bili močnejši in v hitrem času zbrali sredstva. In to se mi zdi odlično, za razliko od samopromocije in večanja baze v imenu dobrodelnosti. Obstajajo tudi drugi, bolj primerni načini, kako lahko te stvari izpeljemo.
A končajmo tam, kjer smo začeli: dobra baza članov ali všečkov je gonilna sila vaše FB strani. Lotite se je na pravilen način in če ne veste, kako bi začeli, me povabite na kavo in skupaj bomo pripravili plan.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor