Ena izmed najtežjih stvari na Facebooku je pravzaprav – začeti. Ne zaradi tega, ker bi bilo tehnično zahtevno vzpostaviti FB stran, ampak ker nas pogosto zamori pogled na prazno in mrtvo stran, ki ima komaj nekaj 10 všečkov, pa še to so večinoma prijatelji, ki z „lajkom“ bolj kot ne izkazujejo podporo. Na drugi strani pa ima konkurenca več tisoč ali 10 000, če ne celo 50 000 všečkov.
Vprašanja, ki se nam ob tem podijo po glavi, so v stilu: jih bomo s takim tempom sploh kdaj dohiteli ali prehiteli? Kaj pa, če bi ubrali bližnjico in kupili že narejeno FB stran, ki že ima neko bazo članov, jo preimenovali in ponovno aktivirali? Tako vsaj ne bi začeli z nule.
Na žalost je to samo bližnjica, ki je ponavadi dvorezen meč. Sama temu odločno nasprotujem in za to imam tudi tehtne razloge. Strinjam se, da je z vidika promocije in piarovskega vtisa bolj privlačna stran z več všečki, a kupovanje Facebook strani ni rešitev, saj obstajajo veliko boljši načini za povečanje baze.
Temne plati kupovanja FB strani
Že ptički čivkajo, da številke niso vse, da je bolj kot velika baza uporabnikov pomembna kakovost sledilcev in povezanost (engagement). Kljub temu pa nekatere še vedno premami misel, da lahko kar čez noč in brez hudega napora „dobijo“ 15 00 članov, ki jim bodo potem uspeli prodati, kar pač ponujajo. No, taki nakupi FB strani se pogosto končajo z dolgim nosom, saj:
- z nakupom ne veš, kakšno bazo uporabnikov dobiš. Res je, da se lahko s (pre)prodajalcem prej pogovoriš o demografski skupini in interesih, ki naj bi bili značilni za ljudi v tej skupini, ampak roko na srce, vse skupaj je bolj kot ne podobno streljanju na slepo.
- za stran, ki je neaktivna, boš porabila ogromno energije, da jo spet spraviš v pogon. Čeprav ima 10 000 članov, nikar ne pričakuj 200 klikov na spletko, 1000 všečkov in 45 delitev. Saj ljudem sploh ne bo jasno, kaj se dogaja, nenazadnje te strani, ki si jo preimenovala, niso niti všečkali 🙂 Verjetno bo na začetku enako frustirajoče objavljati kot na strani s 100 všečki, saj odziva praktično ne bo ali pa bo bolj simboličen.
- cene Facebook strani so zelo različne, od nekaj 10 € do nekaj 100 €. Ali ne bi bilo bolj smiselno, da bi denar, ki ga odšteješ za nakup take strani, vložila v promocijo svoje strani? Z dobro promocijsko kampanjo se ti lahko vložen denar obrestuje bistveno boljše, saj boš dobila prave in resnične všečke.
- tak nakup ni ravno legalen, je nekje v sivem območju (ne)dovoljenega, poleg tega je tudi rahlo moralno sporen, se ti ne zdi?
Res je, da bo tvoja „nova“ FB stran navzven boljše zgledala, znotraj pa bo še vedno – prazna. Engagement bo vprašljiv, če sploh bo in kliki na spletko bodo porazni. Ali se bo na koncu meseca poznalo, da si ful aktivna na FB-ju? Se bo to poznalo „pri prodaji“? Dvomim. Kakšna je potem razlika, kot če bi začela „z nule“? Samo in zgolj v številki všečkov.
Kako lahko aktivno in „po pravilih“ promoviraš Facebook stran?
Do velike baze sledilcev v kratkem času najlažje prideš s plačljivo promocijo tvoj FB strani. To nikakor ni enako kot kupovanje všečkov na slepo ali celo preko podjetij, ki ponujajo te storitve, saj imaš popolno kontrolo nad tem, komu boš oglas prikazala, prikaze omejiš glede na spol, starost in druge interese, ki so relevantni za tvoj biznis. Koliko denarja boš vložila v promocijo, je predvsem odvisno od tega, kako veliko in kako hitro si želiš vzpostaviti bazo. Če nisi čisto prepričana, začni s 5 €/dan.
Nikar ne pozabi o tvoji FB strani obvestiti relevantnih prijateljev, za katere veš, da bi jih te stvari zanimale – nikar in pod nobenim pogojem ne vabi vseh in vse povprek! Ali prijatelja, ki je alergičen na mačjo dlako res zanima, kaj imaš v tvoji novi trgovini za živali? Prijatelje lahko povabiš k všečkanju kar preko tvoje FB strani (Povabi prijatelje/Invite friends).
Bodi aktivna tudi off-line, torej izven Facebooka! Facebook je le medij za posredovanje vsebin. Povezavo do tvoje FB strani vključi na letake in drug promocijski material, saj boš na tak način (brezplačno) dosegla še večji krog ljudi.
Z nagradnimi igrami bodi zelo pazljiva in se izogibaj klasičnim všečkaj/deli. Nagradno igro zastavi tako, da bo koristila promociji tvoje FB strani in ne boš postala samo še nekdo, ki nekaj brezplačno deli.
Imej v mislih, da ko boš enkrat vzpostavila bazo, ta še nič ne pomeni, če ne boš zanjo pravilno skrbela – z dobro vsebino in objavami, ki prinašajo dodano vrednost. Več o tem pa si lahko prebereš tukaj.
Če pa potrebuješ pomoč, me kontaktiraj tukaj.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor