Viralna vsebina je visoko deljiva in klikana vsebina, ki se po socialnih omrežjih razširi »kot virus«. In le kdo si ne želi, da bi se njihova vsebina delila “kot pri norcih”?
Take vsebine nenazadnje dobro vplivajo na prepoznavnost FB strani in dobro okrepijo promet na spletni strani. Včasih so posledica naključja, a z dobro taktiko (in kančkom sreče) se lahko lotimo načrtnega ustvarjanja visoko deljive vsebine. V prvem poskusu morda ne boste tako uspešni, kot si boste zamislili, a brez vaje še nihče ni postal mojster!
Ali je torej tako zelo lahko ustvariti »viralno vsebino«?
Am … niti ne 🙂 Če boste po spodaj napisanem sklepali, da se bo na veliko delilo vse, kar boste pripravili po nekih »viralnih principih«, se motite, sploh če vam domišljija ne seže dlje od nagradnih iger in objave popustov. Nagradne igre so pač nagradne igre (in ne viralna vsebina), popusti in druge akcije ter ugodnosti pa nikoli ne bodo tako seksi, da bi se delil tako, da bi obkrožili Slovenijo.
Temelj viralne vsebine je vedno dobra izhodiščna točka – kreativna ideja z vsebino, ki bo vaše sledilce zadela v srce. Spodaj opisani principi lahko dobro idejo samo še dodatno začinijo, sami po sebi pa nikakor ne morejo garantirati visokega dosega. Res je, da se včasih kakšna objava na FB-ju razširi čisto po naključju, v večini primerov pa za viralnostjo stoji veliko trdega dela, kreativne energije, izkušenj in – poskušanj!
5 elementov visoko deljive vsebine
Da bi pri nas dosegli več milijonov ogledov nekega videa, je malo verjetno, saj nas je vseh Slovencev skupaj dobra 2 milijona, lahko pa z dobrim brainstormingom ustvarimo vsebino, ki bo viralna za slovenske razmere in vam lahko konkretno dvigne promet na spletni strani. Tematiko morate vedno prilagoditi niši, v kateri delujete, saj boste samo na tak način vašim sledilcem uspešno pihnili na dušo; bolj kot je vaša niša splošna, bolj kot so splošne teme, ki jih obvladujete, večjo možnost imate za višji doseg.
Gotovo pa morate pri ustvarjanju viralne vsebine upoštevati nekaj ključnih elementov, ki dokazano vplivajo na večje delitve, tako vsaj pravijo tisti, ki se z ustvarjanjem viralne vsebine profesionalno ukvarjajo:
1. Čustveno obarvana vsebina
Visoko deljiva vsebina je običajno čustveno obarvana: bralec se ob njej smeji, prevzameta ga simpatija in empatija ali pa ga objava razkuri do amena. Čeprav naj bi se pozitivna čustva bolje delila od negativnih, imajo tudi razni »rant posti«, ki kažejo na nepravičnost sveta dobre možnosti za viralen uspeh. Čustva so nenazadnje le čustva in ljudje radi delimo dobre in slabe zgodbe.
2. Praktična in uporabna vsebina
En hint tukaj, en pro tip tam, pa en splošen namig za neko stvar, ki jo vsi počnemo narobe. Ljudje neprestano iščemo bližnjice in rešitve, sploh pri stvareh, ki jih vsi počnemo vsak dan – in take stvari bomo z veseljem podelili tudi z našimi prijatelji, da bomo razsvetlili tudi njih.
3. Element presenečenja
Kaj vas najbolj drži pokonci, ko berete napeto kriminalko ali gledate TV-serijo? Zaplet – ker nikoli ne veste, kaj točno se bo potem zgodilo! In bolj kot vas zgodba preseneča, težje se od nje »odlepite«. Podobno je pri ustvarjanju viralne vsebine: bolj kot bo zgodba kontroverzna, bolj kot bo odmaknjena od klasičnih pričakovanj in bolj kot bo bralca presenetila, lažje jo bo delil s prijatelji, ker to si pa res morajo prebrati!
4. Nikar ne pozabite na atraktiven naslov
Izbiri naslova morate gotovo posvetiti več časa, kot se vam morda zdi na prvi pogled. Suhoparni naslovi in taki naslovi, ki povedo preveč, pač ne spadajo v koncept viralne vsebine; le kdo bo kliknil na objavo, če mu že v naslovu vse poveste? Naslov mora biti oblikovan tako, da zagrabi pozornost bralca in ga prevzame do te more, da ne more mimo prispevka, brez da bi kliknil nanj.
5. Kanček sreče
Brez tega nikakor ne gre, ker saj vemo, da je FB včasih muhast in lahko »spregleda« še tako odlično napisano vsebino, objavljeno v najboljšem možnem terminu. Če prvič ne bo šlo skozi, nikar ne pozabite ponoviti vaje čez nekaj dni (z istim prispevkom), če pa vidite, da je objava zagrabila, potem pa ji le pomagajte z dodatnim boostom.
Primer načrtno napisane viralne vsebine za spletno stran in Facebook “Zdrava hrana za pse”
Prispevek »brez dlake na jeziku« obravnava perečo temo nevzgojenih pasjih skrbnikov, bralcem vzbudi različno paleto čustev, v vsebini se prepoznajo in podoživijo lastno slabo izkušnjo s podobnimi pasjimi skrbniki. Zaradi globoke identifikacije bralec na koncu z veseljem pritisne »share«. Rezultat? Nekaj čez 100 delitev in dobrih 2000 klikov na spletno stran v enem dnevu! Kot zanimivost naj povem, da je ZHP stran na FB-ju je takrat štela nekaj čez 1000 članov. S pravo vsebino se da veliko narediti tudi na majhnih straneh!
Postavite si realna pričakovanja
Čisto verjamem, da bi vsi radi ustvarili viralno vsebino, ki bi 6-krat obkrožila svet in bi bila primerljiva z #icebucketchallenge, ampak zavedati se morate, da za ustvarjanjem takih viralnih projektov stoji ekipa ljudi z močno podporo. Za začetek bo že dovolj velik izziv, če boste ustvarili viralno vsebino, s katero boste osvojili Facebook »na slovenskem«.
Če pa ne veste, kje bi sploh začeli brskati za idejami, ki bi vam pomagale ustvariti viralno vsebino, me pa brez zadržkov kontaktirajte!
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor