Upravljanje Facebook strani je v zadnjih letih postalo precej kompleksno opravilo, ki zahteva kar nekaj taktičnih prijemov in dodatnega marketinškega znanja, ni prav nič nenavadno, da so večja podjetja zaposlila t.i. community/social managerje, ki skrbijo za konsistentno in celostno promocijo blagovne znamke preko različnih kanalov (FB, Twitter, Instagram …).
Manjša podjetja in tisti “one man band” podjetniki community managerja običajno najamejo kot zunanjega izvajalca: ali zato, ker sami nimajo časa ali pa zato, ker se sami na v tem okolju ne znajdejo najbolje, zavedajo pa se potenciala, ki ga prinaša Facebook. Tako prvi kot drugi bodo kmalu poželi rezultate, ampak … potem so tukaj še tisti, ki so “nekje vmes”.
To so tisti, ki Facebooka sicer ne obvladajo (no, za silo, bolj osnovno), nimajo časa, da bi se z njim ukvarjali (no, morda v nedeljo zvečer ali ko je slučajno kakšna urica prostega časa) in zato najamejo zunanjega izvajalca, ki bo to počel namesto njih.
Ampak… pogosto se zgodi, da ravno taki potem še vedno malo “pošraufajo” in na koncu popravijo strateške objave, ki jih je pripravil community manager tako, da se njim zdijo v redu. Ja, saj oni potrebujejo pomoč, ampak tako … na pol. Zavedajo se, da niso dobri, vseeno pa menijo, da … no, da lahko naredijo vsaj malo boljše kot tisti, ki so mu zaupali upravljanje FB strani; objavo morajo vsaj malo dodelati, olepšati, ker je po njihovem feelingu tako dosti boljša.
Feeling in intuicija pri upravljanju Facebook strani ne pomenita prav veliko
Danes lahko praktično vse izmeriš ter se pri upravljanju FB strani pravzaprav držiš preverjenih podatkov (statistike) in ne ciljaš v prazno; objave pripraviš za tisto uro, ko veš, da so tvoji oboževalci na Facebooku, tip objav pa prilagodiš tako, da bo prinesel najboljše rezultate.
Community managerju je to jasno kot beli dan, naročnik pa še vedno vztraja pri svojih potezah, ki včasih nimajo veze z življenjem na Facebooku; objava nagradne igre v nedeljo popoldan, ko so po njegovem mnenju vsi doma, je bolj kot ne obsojena na propad, saj lahko že hiter pregled statistike pokaže, da je takrat na FB strani pravo mrtvilo. Ampak, ker on vztraja pri svojem”prav”, nenazadnje je stran njegova, nagradno igro vseeno objavi, potem pa: pomagaj, nikamor se ne premakne, kaj sem naredil narobe?!
Zakaj “pol jaz, pol ti” naredi FB strani več škode kot koristi?
Tako polovično vodenje je zelo podobno temu, kot če bi sama peljala avto k mehaniku, ki bi mi ga popolnoma korektno servisiral, potem pa bi jaz, sicer popolnoma nevešča te obrti, še malo “pošraufala” po svoje, ker bi se mi zdelo, da je tako mogoče še malo boljše. Potem pa bi mi začelo puščati olje, ojoj, kaj pa zdaj?
Kdo bi bil kriv v tem primeru? Mehanik, ki je svoje delo opravil čisto korektno ali jaz, ki sem po svoji vesti in feelingu še malo dodelala avto?
Do popolnoma enake situacije pride na Facebooku: community manager strateško pripravlja objave, optimizira za čim boljše klike, odzive, drugi objave “dodeluje” po svojem feelingu, spreminja pristajalne strani, spreminja fotografije in posledično objava ostane brez repa in glave, izgubi se glavni namen, cilj, posledično doseg in glavni namen: vsesplošni uspeh.
In kdo bo potem kriv za slabe rezultate?
Ali še bolje: kdo bo kriv, če FB stran ne bo dosegla zadanih ciljev? Tisti, ki mu je bilo zaupanje upravljanje FB strani in svoj posel obvlada ali tisti, ki meni, da mora na koncu obveljati njegova?
Več kot očitno je, da ste pomoč poiskali, ker vam “FB ne gre”. Položite zaupanje v delo tistih, ki nam te stvari ležijo in vemo, kaj počnemo – ker čeprav ste stranka, ni njuno, da imate pa prav v tem kontekstu in če vam to nekdo jasno pove, tega ne govori zato, ker želi, da bi obveljala njegova, ampak zato, ker ima izkušnje, vidi širšo sliko in nenazadnje želi ustvariti odlično zgodbo. To je referenca tudi zanj, a ne?
In da ne bo pomote: tesno sodelovanje z naročnikom je seveda nujno, sploh v začetni fazi, ko tisti, ki upravlja vašo FB stran, spoznava filozofijo vašega podjetja, produkte, nenazadnje morata tudi skupaj zastaviti cilje in strategijo. Ampak dovolite (in predvsem zaupajte!) tistemu, ki bo upravljal vašo stran, da vašo zgodbo prevede v jezik, ki bo na Facebooku vžgal. Čaka vas lepa prihodnost 🙂
Prvi korak na poti do lepše prihodnosti na Facebooku pa lahko narediš TUKAJ.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor