Tomaž Gorec je podjetnik, strokovnjak za optimizacijo spletnih strani in strasten popotnik. Nenehno je v akciji, na lovu za novimi hobiji in novimi popotniškimi destinacijami. Zadnje čase se veliko potepa po Krku, iz teh potepov pa je vzpostavil spletno stran Otoka Krk.
Danes s Facebookom na spletno stran »vozi« od 15.000 do 30.000 obiskovalcev mesečno. Tomaž Gorec ni sanjač, ampak stoji na realnih tleh, zato se je na ta način lotil tudi Facebooka. Kot pravi sam, le malce (pre)pozno 🙂
Zaradi zaljubljenosti v optimizacijo spletnih strani sem se Facebooka lotil precej pozno
Tako kot večina, si tudi ti ustanovil Facebook stran, kmalu zatem, ko je bila postavljena tudi spletna stran. Zakaj?
Moram po pravici povedati, da je ustanovil nisem čisto takoj. Moja glavna dejavnost je namreč optimizacija spletnih strani, s katero se ukvarjam že več kot 10 let. V optimizacijo spletnih strani sem kar malo zaljubljen in ko je človek zaljubljen, ponavadi vidi samo tisto, v kar je zaljubljen, drugih stvari pa ne.
Priložnosti, ki jih nudi Facebook, žal izkoriščam šele zadnje dve leti. Sem pa pri tem kar uspešen. Na naši spletni strani www.otok-krk.si, smo samo juniju 2015 s Facebooka dobili kar 31.449 obiskovalcev. Na omenjeni Facebook strani smo v štirih mesecih pridobili kar 8.000 članov.
Danes si ne znam predstavljati internet projekta, v katerega ne bi vključil Facebooka. Še več, prepričan sem, da lahko ravno s Facebooka dobimo največ obiskovalcev in to zelo poceni ali celo popolnoma brezplačno.
Tomaž Gorec: Ne predstavljam si internet projekta, v katerega ne bi vključil Facebooka. Click To TweetKo smo resno poprijeli za delo na Facebooku, so se pokazali hudi rezultati
Trenutno (september 2015), imaš na FB strani nekaj več kot 9100 članov, ki si jih zbral od začetka oktobra 2014, ko je bila FB stran tudi ustanovljena. Kaj FB stran pomeni za tvoj posel?
Stran je bila res ustanovljena oktobra lani, vendar smo jo (žal) nekoliko zapostavljali, zato je imela še maja 2015 manj kot 1000 članov. V maju pa smo zelo resno poprijeli za delo in v štirih mesecih dobili več kot 8.000 novih članov. Računam, da bomo imeli čez eno leto vsaj 25.000 članov.
Za posel nam naša Facebook stran pomeni ogromno, čeprav ni edini edini kanal, ki ga na Facebooku uporabljamo za promocijo spletne strani. Tudi z mojega osebnega profila dobimo na stran zelo veliko obiska. Dober vir obiskov na spletni strani so tudi različne Facebook skupine.
Tomaž Gorec: Čimprej se lotite promocije na FB, drugače mečete denar stran. Click To TweetKoliko časa v povprečju porabiš za vodenje svoje FB strani? Na FB strani Otok Krk s Sanjo zelo redno in pridno objavljata vsebine, hkrati pa tudi ti osebno skrbno spremljaš komentarje in na njih pridno odgovarjaš.
Hm, težko vprašanje. Verjetno več kot si mislim. Če bi bil discipliniran, ne bi smel porabiti več kot 20 do 30 minut na dan. Je pa res, da kdaj porabim veliko več časa, ko odgovarjam na komentarje sporočila,.. Vendar pa to ni stran vržen čas. Ko odgovarjam na komentarje in sporočila na Facebook strani, dobim nove ideje in zamisli, ki jih potem uspešno uporabim za naslednje objave.
Kje črpaš navdih za objave oziroma kako jih sestavljaš?
Vedno se trudim razmišljati kreativno, predvsem o tem, kaj bi lahko še naredil, česar ne delajo drugi. Dobrih in kreativnih idej skoraj nikoli ne dobim v pisarni, ampak med jutranjim tekom. Dve zelo dobri ideji sem dobil, ko sem šel na Krku šel planinarit na hrib. Tudi ko ležim na plaži, sem zelo kreativen.
Koliko denarja mesečno v povprečju nameniš za FB stran?
Bolj malo. Ker Facebook poznam dokaj dobro, se znam oglaševati brezplačno ali skoraj brezplačno. Seveda pa mi nikoli ni škoda plačati Facebook oglaševanja, sploh če dosegam ceno od enega do treh centov na klik. Če dosežem take cene, sem v oglaševalsko akcijo pripravljen vložiti neomejeno vsoto denarja.
Facebook stran nam je prinesla več kot 4000 novih kontaktov in 30.000 obiskov spletne strani
Kaj ti je Facebook stran prinesla od oktobra 2014, v smislu novih kontaktov oziroma novih strank?
Nisem točno meril, ampak nekako na palec lahko ocenim, da mi je Facebook stran Otok Krk prinesla vsaj 4.000 kontaktov in vsaj 30.000 obiskovalcev na spletni strani. Spomnim se, da nam je enkrat samo ena objava na spletno stran prinesla preko 1.500 obiskovalcev.
Največji (strateški) uspeh tvoje FB strani je? Ne sprašujem o lajkih in delitvah, temveč bolj o obisku na spletni strani in novih kontaktih.
Zagotovo je to bila nagradna igra, v kateri je bila nagrada 4 dni bivanja v super vili na Krku. Na spletno stran smo pridobili več kot 10.000 obiskovalcev. Če ne bi nagradne igre izvedli preko posebne aplikacije, bi dobili 21.700 kontakotv, tako pa samo jih samo 4.800. Prepozno smo namreč ugotovili, da se ljudje v večini ne strinjajo s tem, da aplikacija dostopa do njihovih podatkov na Facebooku. Odločil sem se, da nagradnih iger ne bomo več organizirali s pomočjo aplikacij, ampak na »star«, preverjen način, to je z obrazcem na spletni strani.
Pred časom smo organizirali še eno nagradno igro, kjer je bila nagrada bistveno manjša ko v zgoraj omenjeni nagradni igri, tudi čas izvedbe ni bil ravno optimalen, kljub temu pa smo dobili 6.800 kontaktov.
Koliko obiskov mesečno FB stran prinese na tvojo spletno stran?
Za spletno stran Otok Krk od 15.000 do 30.000, odvisno od sezone. Veliko obiska iz Facebooka dobijo tudi naše ostale spletne strani. Na primer, moj blog Zasluzek.org , kjer pišem o internet marketingu, optimizaciji spletnih strani, zaslužku na internetu,.. Če imam dobro vsebino, dobim mesečno več kot 15.000 obiskovalcev.
Teoretično vprašanje: kaj če ne bi imel FB strani oziroma bi zdaj nenadoma izginila?
Si ne upam niti pomisliti!
Tomaž Gorec: Niti pomisliti si ne upam, da bi naša FB stran nenadoma izginila. Click To Tweet
Nasvet Tomaža Gorca: Čim prej se loti promocije na Facebooku
Kaj je najbolj pomemben nasvet, ki bi ga dal vsem podjetnikom in kolegom, glede uporabe Facebooka za biznis?
Večina podjetij se sploh še ni začela ukvarjati s promocijo na Facebooku. Predlagam, da se tega čim prej lotijo, ker dobesedno izgubljajo denar. Če bodo promocijo delali sami, naj se prej vsaj osnovno izobrazijo, ker vsak povprečen (tudi, če na Facebooku visi 5 ur na dan) uporabnik Facebooka, pozna samo 5% možnosti, ki jih nudi Facebook.
Še najbolje bodo naredili, če za začetek promocijo prepustijo strokovnjaku in se zraven učijo. Po vsaj pol leta ali enem letu učenja pa lahko potem promocijo na Facebooku prevzamejo sami, če jim seveda to dopušča čas. Promocija na Facebooku ni nekaj, kar se dela samo mimogrede.
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor