Slike lahko na Facebooku povedo več kot 1000 besed in so zato tudi odličen način komunikacije na FB, če jih le znaš posredovati tako, da bodo tvojim sledilcem nekaj povedale. Tako kot poskrbiš, da so besedila na spletni strani in Facebook objavah slovnično neoporečna, tako moraš poskrbeti, da bodo tudi slike za Facebook dobre. „Zmazki“ na prvo žogo žal odpadejo. Nobene potrebe pa ni, da greš na tečaj fotografiranja, dovolj bo že, da znaš ujeti in obdelati pravi trenutek.
Zakaj so fotografije sploh pomembne za Facebook?
Objavljanje fotografij je odličen način za presekat ritem klasičnih objav povezav in besedil. Nenazadnje Instagram ne bi preživel, če ljudje ne bi bili izrazito vizualna bitja in fotografija, s katero
zajameš pravi trenutek, je lahko prava bomba za dvigovanje engagementa na tvoji strani. Iskreno povedano, ljudje zelo radi všečkamo hude fotografije, kajne?
Poleg tega lahko s fotko pokažeš tisto, česar z besedami ne moreš opisati, pa naj se to sliši še tako romantično! Nobena zapisana izjava zadovoljne stranke ne bo prekosila fotografije nasmeška te zadovoljne stranke, ki jo potem objaviš na tvoji FB strani. Vse skupaj deluje veliko bolj pristno, se strinjaš?
Objava fotografij na Facebooku je tudi eden izmed načinov posredovanja zgodbe tvojega podjetja. Prav zaradi tega se ne smeš zadovoljiti s prvo posneto fotografijo, samo zato da nekaj objaviš, ker taka fotka ne pove niti 100 od 1000 besed.
Ne smeva zanemariti niti “obveznih slikovnih elementov” tvoje Facebook strani, to so profilne slike, naslovne slike in še kakšne druge fotke.
Ni vse v pikslih, važna je zgodba!
V dobi pametnih telefonov z noro dobrimi resolucijami res ni težko posneti kvalitetne fotografije, vsaj po pikslih sodeč, kompozicija pa je druga stvar 🙂 Brez skrbi, zdaj ne bom morila z zlatim rezom in neko hudo teorijo kompozicije, ker bomo na družabnih omrežjih preživeli tudi brez tega, saj šteje trenutek, ujet na fotki.
Če želiš narediti res dobro fotografijo, moraš tudi najbolj spontan trenutek zrežirati, torej ujeti pravo svetlobo ter pravo postavitev elementov (tudi če so tej „elementi“ ljudje). To pa se običajno ne zgodi samo od sebe, ampak moraš postavitvi malo pomagati ter jo testirati in spreminjati. Včasih se bo zgodilo, da bo tak spontani trenutek ujet v prvem poskusu, včasih bo to komaj v tretjem, četrtem ali desetem. Ampak za dober engagement se splača 🙂
Pomagaš si lahko tudi s številni aplikacijami za urejanje fotografij, s pomočjo katerih lahko popraviš svetlost, ostrino, barve ali pa fotko obrežeš (crop) in na tak način popraviš perspektivo oz. kompozicijo. A če bo fotografija že v osnovi slaba, je ne more popraviti nobena aplikacija – nastal bo samo še večji zmazek, prežgan od številnih filtrov in ne bo imel nobene veze z resničnim življenjem.
Imajo stock portali primerne slike za Facebook?
Sama stavim na avtorske fotografije in “naravne” fotografije. Nič ne bo narobe, če si občasno pomagaš s kakšno stock fotografijo, a takrat vsaj izberi tako, ki nekaj pove in ne profesionalno sterilnih fotografij, recimo popolnih ljudi s popolnimi nasmehi na belem ozadju. Te prej spadajo na kakšno neosebno korporativno spletno stran in nikakor ne na omrežje, ki spodbuja osebne zgodbe.
Da ne govorim o tem, da so stock fotografije precej iz mode tudi pri hudih profesionalcih, prav zaradi tega, ker so popolnoma neosebne. In če je nekaj neosebno, je tudi brez zgodbe, ki pa je na FB-ju nujna za preživetje.
Če pa že najdeš kakšno dobro stock fotko, jo KUPI, ker nič ni hujšega kot to, da jo samo kopiraš in prilepiš na tvoj zid, vključno z vodnim žigom, ki na kilometre kriči, da je fotografija ukradena. Verjetno mi ni treba posebej poudariti, da je to popolnoma neprofesionalno in ja, tvoji sledilci bodo vodne žige in ukradene fotografije prepoznali. Ne podcenjuj jih!
Sicer je krasna stran s precej “naravnimi” oziroma neizumetničenimi slikami za Facebook na primer Pixabay.
Kakšne fotografije torej (ne) spadajo na Facebook?
Izbriši vse Facebook slike, ki so zamegljene ali nejasne, na daleč se izogni neosebnim stock slikam in naj te ne premamijo še tako hude fotke, ki imajo vodni žig, razen seveda, če jih tudi kupiš. Slike SO nujen del vsebine na Facebooku in so odličen izhod v sili v tistih dneh, ko ne veš kaj objaviti, ker dobra fotografija vedno vžge – pravzaprav vžge zgodba, ki jo pripoveduje fotografija.
Res je, da te ne morem naučiti fotografskih prijemov, lahko pa ti pomagam razviti zgodbo, ki ti bo pomagala do boljšega odziva na Facebooku. Ko enkrat osvojiš pripovedovanje zgodbe, bo tudi izbira primerne fotografije postala mačji kašelj. Če pottebuješ pomoč pri fotkah za Facebook, me kontaktiraj pa greva na kavo 🙂
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor