Kako je konjeniški klub s Facebookom in Googlom v 1 mesecu dobil 10 novih strank
Facebook stran + konjicek Naja + promocijski dogodek = vec kot 10 novih strank v manj kot 1 mesecu Ce pogledaš zgornjo enacbo, ti morda ni še prav dosti jasno, ampak bom vse razložila in na koncu bo vse kristalno jasno. Še vec, ugotovil/a boš, da sta Facebook in Google zakon, ce ju le pravilno in premišljeno uporabiš. Facebook stran Konjeniški klub Gric je še mlad klub, saj je bil ustanovljen avgusta 2012. V tem casu so seveda intenzivno delali na pridobivanju novih strank, v ta namen so seveda postavili tudi stran na Facebooku, vendar jim nekako ni in ni prinesla pravega rezultata. Vmes je bila še huda in dolga zima, ko pa se je koncno zacela pomlad, so se za pomoc pri Facebooku obrnili name. Skupaj smo prerešetali nekaj idej, njihovo dejavnost, kako bi lahko dobili cimvec strank in predlagala sem jim, naj bo nosilec promocije na Facebooku njihova ponika Naja. Konjicek Naja in jahanje ponija za otroke (oziroma priprava strategije) Naja je lušten majhen konjicek (poni), ki je najbolj primerna za otroke med drugim in sedmim letom starosti, saj je manjša kot
obicajni konji in tako idealna za otrokov prvi stik s konji. Ker je crne in bele barve, je malenkost nenavadna, ampak toliko bolj
simpaticna, zato je bila seveda logicna izbira za promocijo. Po nekaj sestankih in pogovorih sem oblikovala kljucne tocke strategije nastopa na Facebooku in v promociji:
- glavni produkt: sprva je kazalo, da je glavni produkt Konjeniškega kluba Gric šola jahanja za otroke nad 10 let in odrasle. Ker pa je tovrstne ponudbe v Ljubljani in okolici že kar precej (številni konjeniški klubi), obenem pa je potencialni krog strank precej majhen, saj je jahanje precej specificen šport, sem jim predlagala, naj za glavni produkt raje izberejo jahanje ponija. Skupaj smo tako oblikovali poni jahalno urico za otroke do 6 let, na kateri otroci jahajo ponija, se na njem igrajo z žogo, pobirajo kozarcke s konjskega hrbta, ipd…Izjemno velika prednost je za Konjeniški klub Gric tudi njihova lokacija, saj so le 2 minuti z ljubljanske obvoznice, prakticno sredi Ljubljane. Vecina Ljubljancanov ponije jaha v Lipici ali morda na Pokljuki, kar pa je oboje precej dalec stran od Ljubljane in stroški prevoza niso povsem zanemarljivi.
- ciljna skupina: V Ljubljani je precej otrok, poleg tega sem po pregledu ponudbe konkurencnih klubov ugotovila, da jih ima le manjšina v svoji ponudbi jahanje ponija za otroke do 6 let. Iz vsega tega se je izlušcila prava ciljna skupina Konjeniškega kluba Gric: otroci do 6 let. Ker pa ti otroci nikakor ne uporabljajo Facebooka, so prava ciljna skupina njihovi starši. Tako ima Konjeniški klub Gric ta trenutek za svojo ciljno skupino mamice iz Ljubljane, starost ciljne skupine je nekje od 28 do 45 let.
- Promocija na Facebooku: ko sta bila enkrat dolocena glavni produkt in ciljna skupina, je šlo laže. Za promocijo na Facebooku sem si zamislila nevsiljivo taktiko, ki temelji predvsem na fotografijah veselih in srecnih otrok na konjskem hrbtu, v kombinaciji z drugim dogajanjem okoli Naje (Naja pri zajtrku, Naja pri nedeljskem pocitku, Naja ima novo frizurico).
Objave so povprecno po enkrat na dan, v razlicnih casih dneva (zjutraj/dopoldne in zvecer). Poleg tega redno skrbim, da vsi komentarji in zasebna sporocila v najkrajšem možnem casu dobijo odgovor.
Promocijski dogodek Za dodatno promocijo jahanja ponija za otroke sem Konjeniškemu klubu Gric predlagala tudi promocijski dogodek, in sicer krajše »testno« jahanje ponija po promocijski ceni, na tocno dolocen datum. Cilj tega dogodka je bil privabiti nove stranke, jih seznaniti z Najo in jim dati možnost preizkusiti, ali bi bilo jahanje ponija njihovemu otroku všec. Tako so imele stranke nizko cenovno tveganje (cena je bila 5 EUR), obenem pa so lahko hitro preverili, ali njihovemu otroku jahanje ponija dejansko ustreza. Dogodek smo promovirali z objavami na Facebooku, oglaševanjem na Facebooku ter ga objavili na napovednik.com. Rezultat Na dan promocijskega dogodka je jahanje ponija preizkusilo 8 otrok, 4 od takrat redno hodijo na poni jahalne urice, nekateri celo dvakrat tedensko. Poleg tega smo uspeli priti na prvo stran Googlovih zadetkov za iskalno frazo »jahanje ponija Ljubljana«, na podlagi cesar je kasneje poklicalo še precej novih strank, ki zdaj jahajo ponija v Konjeniškem klubu Gric. Iz Konjeniškega kluba Gric so mi sporocili, da so s kombinacijo Facebook strani, Googlovih zadetkov in jahanja ponija na promocijskem dogodku dobili vsaj 10 novih strank, ki hodijo na poni jahalne urice, poleg tega pa zaradi odlicne pozicije med Googlovimi rezultati tedensko dobivajo nova povpraševanja in nove klice za jahanje ponija. Zakljucek Facebook stran ni vse, je pa veliko in nikakor je ni za zanemariti. Vsekakor Facebook stran ni samostojec promocijski kanal, ampak je (tudi) odlicna podpora vsem ostalim marketinškim aktivnostim. Ravno tako pa tudi promocijska podpora na Facebooku ne bo ucinkovita, ce svoje Facebook strani ne boste pravilno upravljali. S pomocjo Facebooka pripovedujte prijetne in pozitivne zgodbe o svojem produktu, zbujajte svojim (trenutnim in potencialnim) strankam zaupanje, pokažite jim, da jih cenite tako, da odgovarjate
na njihova vprašanja in komentarje, pokažite svojo cloveško plat, ki je temelj vašega podjetja in posla. In ravno to je najvecja prednost Facebooka. Ce boste na svoji Facebook strani objavljali le takrat, ko boste imeli nekaj minut casa ali ce boste objavljali zgolj akcije s popusti, od nje ne boste imeli rezultata. To vam garantiram. Ce pa boste svojo promocijo dobro premislili, jo prilagodili svoji ciljni skupini in jo tudi temu primerno nagovarjali, vam zagotavljam, da boste od Facebook strani dobivali stranke. Promocija je veliko vec kot le promocija na Facebooku. Ampak kombinacija vseh promocijskih aktivnosti daje konkretne rezultate. Mojca Pušlar
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor