Do zdaj sem ti razkrila že nešteto skrivnosti in trikov, kako pripraviti dobro objavo, zakaj je pomembno, da si zastaviš cilje in Facebook izkoristiti za posredovanje zgodbe tvojega podjetja. Če slediš mojim zapisom in jih tudi upoštevaš, si upam trditi, da ti gre vedno bolje in zato je danes čas, da narediva korak naprej. Majhen, a pomemben.
Promoviranje objav na Facebooku
Pomisli, kolikokrat sem že napisala, da tvoj timeline/časovnica ni prostor za objavljanje akcij in popustov, ampak so takim objavam namenjeni oglasi? Facebook oglaševanje je za začetnike relativno kompleksno in v Ads Managerju ali Power Editorju, ki je namenjen „velikim in resnim“ oglaševalcem, se lahko hitro zgubiš, zato ju bova tokrat pustili pri miru.
Danes se bova posvetili najbolj preprosti obliki „oglaševanja“, to je promoviranje objave na facebooku – boost post (sl. Promoviraj objavo), ki jo lahko upravljaš neposredno preko časovnice na tvoji Facebook strani in jo lahko vzpostaviš s samo nekaj kliki. Zakaj bi to sploh naredila? Ker boš na tak način dosegla večje število ljudi in med drugim tudi take, ki za tebe še niso slišali. To je vendar glavni namen promocije, a ne?
Zakaj promovirati objavo?
Facebook ti je gotovo že kdaj poslal obvestilo, da je ta in ta objava v primerjavi z drugimi veliko bolj uspešna in te pozval, da jo promoviraš ter dosežeš še več ljudi. Verjela ali ne, Facebook je imel popolnoma prav! Dejstvo je (in kolikokrat sem to že poudarila), da prej ali slej nastopi trenutek, ko moraš nekaj denarja nameniti tudi promociji. Če želiš biti uspešna, se moraš tega strateško lotiti in kmalu boš opazila prve rezultate, ki ti bodo dali zagon za naprej.
Jasno je, da je predpogoj za dober rezultat promocije dobro pripravljena objava. Promocija ni bližnjica ali pa čudežna paličica, ki bo iz slabe objave ustvarila vrhunske rezultate, sploh pa ne promoviraj objave na Facebooku samo zato, da bi z njo dosegla nove všečke in delitve.
Zapomni si, da mora biti promocija strateško zastavljena in vedeti moraš, kaj želiš z njo doseči: so to kliki na spletno stran, ogledi videa ali morda branding in opozarjanja nase, na tvojo znamko, podjetje, storitev?
Najprej si odgovori na ta vprašanja, temu primerno oblikuj objavo, potem pa jo promoviraj.
Objava na sliki zgoraj na primer, ima čisto konkreten strateški namen, to so kliki na spletno stran Zdrava hrana za pse.
Še dodaten nasvet: promoviraj tiste objave, ki so že same po sebi uspešne, saj jih tako narediš še bolj uspešne. Odloči se za promocijo zanimivega prispevka, ki je objavljen na tvoji spletni strani, saj boš tako pridobila nove obiskovalce. Promoviraj dogodek, ki ga pripravljaš ali pa fotogalerijo preteklega dogodka – naj vidijo, da se pri tebi nekaj dogaja!
Kako tehnično izpeljati promocijo objave?
Na časovnici najdi ali ustvari objavo, ki jo želiš promovirati. Klikni na moder gumb Boost post/Promoviraj objavo.
Odpre se ti okno z dodatnimi možnostmi: komu želiš prikazati objavo, koliko časa naj traja promocija in koliko denarja si na (dnevni bazi) pripravljena odšteti.
Najbolj pomembno je, komu želiš prikazati objavo:
Tistim, ki so tvojo stran že všečkali
V tem primeru se bo objava prikazovala samo tistim, ki so tvojo stran že všečkali, je precej varna možnost, ki ne omogoča nobenega manipuliranja in tud doseg je odvisen od velikosti tvoje FB strani. Poskusiš lahko za začetek, da si okrepiš samozavest, potem pa čim prej na drugo ali tretjo možnost.
Tistim, ki so tvojo stran že všečkali in njihovim prijateljem
V tem primeru ti bo objava gotovo prinesla še nekaj dodatnih všečkov strani. V primerjavi s prvo možnostjo je ta veliko bolj smotrna, ker bo doseg večji, saj prijatelji z veseljem preverijo, kaj spremljajo njihovi prijatelji.
Točno določeni ciljni publiki na podlagi preferenc, ljudi, ki jih želiš doseči
Če izbereš to možnost, imaš največ kontrole pri tem, komu želiš objavo pokazati. Izbiraš lahko tako med spolom (moški, ženski, oba spola), starostjo in dodatnimi zanimanji. Za začetek je najlažje, da občinstvo izbereš na podlagi tvojih izkušenj z njimi. Primer: če imaš kozmetični salon, boš jasno izbrala ženske (moški niso ravno pogosti obiskovalci tvojega salona, se motim?), starost prilagodi tvoji povprečni stranki, priporočljivo pa je, da izbereš primeren starostni razpon (od 25 do 34 let, od 34 do 45 let, od 45 do 54 let). Nikar ne pozabi na dodatna zanimanja, v tem primeru bi to bila prav gotovo lepota, kozmetika, moda, tudi kakšen wellness in spa.
Ta možnost je za prvič morda nekoliko bolj kompleksna, a boš s takim pristopom na Facebooku dosegla novo publiko, torej potencialne obiskovalke tvojega salona in svoje ime boš ponesla še širše v virtualni svet.
Koliko denarja naj namenim promociji?
Za začetek bo čisto dovolj, če investiraš 5 €, promocija pa naj traja samo eno dan. To je znesek, ki se mu lahko brez težav odpoveš, hkrati pa lahko z njim veliko pridobiš (tukaj je to pokazano v praksi ). Če se vmes ustrašiš in meniš, da si kaj zafrknila, lahko promocijo kadarkoli ustaviš. Čar Facebook oglaševanja (in spletnega oglaševanja na splošno) je v tem, da imaš popolno kontrolo nad tem, koliko plačuješ in ne plačuješ v naprej, kar pomeni, da lahko začetniške spodrsljaje in slabo zastavljene oglase ustaviš, izboljšaš in ponovno zaženeš.
Potem ko izbereš publiko, dnevni budget in čas trajanja promocije, ti preostane samo še potrditev oglasa. Ko to narediš, mora sponzorirana objava prestati potrditev s strani Facebook ekipe (ta postopek običajno traja 15 minut) in akcija se bo začela!
Čeprav se ti to morda zdaj zdi preveč kompleksno, svetujem, da poskusiš. Dokler promocije ne potrdiš, nimaš kaj izgubiti in se lahko igraš po misli volji. Ko pa boš pregnala začetno tremo in osvojila nekaj osnovnih prijemov, ti bo žal, da nisi tega uporabljala že prej!
Če imaš dodatna vprašanja in nisi čisto prepričana, da veš, kako pristopiti k stvari, se lahko dobiva na kavi in ti to pokažem tudi v praksi.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
jasmina alibegic says
Pozdravljeni, zanima me ce urejate tudi frizersko stran in koliko pride strosek, ce se vas npr najame za urejanje fb
Hvala za vas odgovor in kaksno koristno informacijo
lp jasmina
Mojca Pušlar says
Pozdravljeni, Jasmina, to bi bilo pa najbolje, da se pomeniva po mailu ali pa telefonu 🙂
Pišete mi lahko na