
Velikokrat sem že napisala, da je vsebina kraljica spleta in Facebooka, da brez dobre vsebine ni dobre FB strani ter da pisanje bloga s koristnimi in zanimivimi vsebinami odlično izhodišče za povezovanje z vašimi sledilci, odskočna deska za boljši engagement strani in ja, seveda na koncu tudi za prodajo. Ampak, kaj pa zanimiva in koristna vsebina v praksi sploh pomeni in kako jo pravzaprav ustvarjati?
Vsebina je namenjena sledilcem (vaši publiki) in ne šefu!
Ko govorim o »vsebini«, imam v mislih »zanimivo in koristno vsebino« za obiskovalce na spletki ali sledilce na FB-ju in ne raznih piarovskih objav, novoletnih čestitk ali pa suhoparnih novic, ki so same sebi namen. Taka vsebina sledilcem ne prinaša nobene koristi, saj nima nikakršne dodane vrednosti, pa naj se vašemu šefu zdi še tako zelo pomembna.
»Koristna« vsebina je tista, ki pokrije različne potrebe potencialnih strank, te pa so v različnih moodih (razpoloženjih). Morda jih vaša ponudba načeloma zanima, samo niso še čisto prepričani ali pa v tem trenutku tega ne potrebujejo (ni pa rečeno, da se čez mesec dni situacija ne bo spremenila), morda samo malo šnofajo in vas primerjajo s konkurenco, ker načeloma bi kupili, samo še ne vedo, ali bi to naredili pri vas ali pri vaši konkurenci.
Potem so tukaj še taki, ki so pri vas že nekaj kupili in morate vse napore vložiti v to, da postanejo zvesti kupci. OK, v resnici bi lahko naštela še veliko več primerov potencialnih stran v različnih moodih, a odločila sem se samo za tiste, ki so najbolj pogosti ter tipični in jih lahko na enostaven način nagovorite še danes.
Pisanje bloga v praksi – kakšna pa sploh je »koristna vsebina«?
Recimo, da prodajate naravne vzglavnike. Če boste povsod samo kričali kupite povšter, ne boste daleč prišli, ker jih že vsi imamo doma. Eni boljše, ene slabše, hja, nekateri jih moramo menjati, ampak bomo že … ob priliki 🙂 Prilika bo prišla prej, če nam nekdo s pravimi besedami – »koristno vsebino« pihne da dušo: 10 razlogov za menjavo starega vzglavnika, Kako pogosto je treba menjati vzglavnik, Je star vzglavnik morda kriv za neprespane noči ali pa zato, ker se zbujate utrujeni?
Poskrbite torej, da boste imeli dovolj vsebine, s katero boste potencialne stranke sploh obvestili, da obstajate, ponudite jim informacije, ki rešujejo njihove težave v obliki vaših izdelkov.
Ker pa prodajate naravne vzglavnike, morate potencialne stranke prepričati, da so vzglavniki z naravnim polnilom boljši od sintetike in izhodiščna točka za vsebino se tukaj ponuja dobesedno sama od sebe: 5 razlogov, zakaj so naravni vzglavniki boljša izbira od sintetičnih ali pa prednosti spanja na naravnih vzglavnikih. S tako vsebino boste morda prepričali tiste, ki bi sicer po liniji najmanjšega odpora kupili prvi vzglavnik, ki bi jim prišel pod roke.
Preko zanimivih objav in prispevkov morate poskrbeti, da boste dobro predstavili vaše prednosti in prednosti vaše ponudbe, sploh v primerjavi s konkurenco. Tega nikoli ne počnite direktno ali žaljivo, bodite posredni in taktični.
In če imate v ponudbi različne naravne vzglavnike, torej z različnimi polnili (volna, bombaž …) in v različnih dimenzijah, potem lahko že samo z vsebino poskrbite, da bodo potencialni kupci znali izbrati pravega; napišite prispevek ali dva na temo izbire primernega vzglavnika, polnila, morda tudi dimenzije.
Na tak način boste ustrezno nagovorili tiste, ki so tik pred tem, da bi pri vas kupili, vendar ne znajo izbrati ali pa, še bolj pomembno: se ne znajo odločiti! Zakaj jim ne bi pri tem pomagali?
Z vsebino lahko kupcem pomagate do lažje odločitve. Katera so najbolj pogosta vprašanja, ki jih dobivate, kaj uporabniki iščejo na vaši spletni strani? Uporabite to kot izhodišče za generiranje vsebine!
Sledilci bodo seveda tudi različno odreagirali na ponujeno vsebino. Tisti, ki niti pod razno ne premišljujejo o menjavi starega vzglavnika za novega in naravnega, bodo gladko prezrli vsebino na temo izbire polnila, bodo pa o menjavi vzglavniki morda začeli premišljevati, ko bodo brali prispevek na temo neprespanih noči – kaj pa če je vsega kriv vaš dotrajan vzglavnik?
Tisti, ki pa so po vaši spletki že brskali, pa nič izbrskali, čeprav bi radi, ker jim gredo stari vzglavniki že precej na živce, saj so že čisto »zbunkani«, pa bodo gotovo trznili na tistega, o tem, kako izbrati pravi vzglavnik zase.
Vsebino morate seveda prilagoditi vaši branži in preden rečete “to se pri nas ne da”, dobro premislite, če to drži.
Se res ne da ali ste vi tisti, ki nimate idej? Morda potrebujete samo dan ali dva za brainstorming in razmislek o tem, kdo so vaše potencialne stranke, kaj iščejo, kaj jih pred in po nakupu najbolj zanima. Potem jim boste veliko lažje pihnili na dušo!
Taka vsebina ne bo dobro dela le življenju (=obisku) na vaši spletki, ampak jo lahko s pridom koristite tudi kot objave na Facebooku. Tiste, ki bodo dobro vžgale, jih dodatno podprite še z boostom in tako ustvarite še boljše rezultate!
Kdaj pa se bodo poznali »konkretni« rezultati?
»Rezultati« se ne bodo poznali po enem ali dveh prispevkih, razen seveda, če ta dva ne bosta izrazito konverzijsko naravnana in boste naredili top oglas, ki bo porušil vse rekorde. To je sicer prej izjema kot pravilo, sploh če ne operirate z veliki budgeti.
Za vse ostale primere pa velja, da ne smete obupati prehitro, torej po tistih prvih dneh prispevkih, na katere morda ne boste takoj dobili želenih rezultatov. Morda ste si napačno zastavili cilje in strategijo ali pa še vedno pišete samo zato, da bi čim več prodali (še enkrat preberite zgornje odstavke), lahko tudi, da spremljate napačne metrike.
Če ste ustvarili vsebino za tiste, ki samo malo šnofajo ali pa niso še čisto prepričani v nakup, je prijava na newsletter lahko že mala zmaga, saj to pomeni, da ste ga dobili na vašo stran. Potem pa ga morate sčasoma samo še prepričati, da ste najboljši in to boste najlažje naredili preko odlične vsebine, ki se bo fino delila tudi na Facebooku.
Hja, spet smo tam: povezava FB-ja, spletke in mailinga je neizbežna in je verjetno najboljše orodje (ali orožje), ki ga trenutno premorete. Res je, da ni vedno enostavno in da ne gre vedno vse po planu, upoštevati pa je treba tudi, da ne gre “kar na hitrco”. Prav zaradi tega velja, da je vztrajnost najboljša pot. Če pa ne veste točno, kako bi se vsega skupaj lotili, mi pišite in skupaj bomo našli pravo pot.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor