Kako namestiš nov gumb za več klikov oziroma gumb »call-to-action« in kako ga lahko izkoristiš?
Čeprav se včasih ne zdi tako, Facebook pravi, da so poslovne strani pomembne, zato se trudi za njih ustvarjati nove in nove možnosti povezovanja z uporabniki in izpolnjevanja poslovnih ciljev podjetij. Tako so te dni tudi pri nas uvedli nov gumb, tako imenovan call-to-action ali gumb za klike (na primer na spletno stran, obrazec za vpis na e-novice, spletno trgovino, ipd).
Gumb po besedah Facebooka dodatno izpostavlja cilje tvojega podjetja oziroma tvoje Facebook strani, z njim pa lahko dodatno spodbudiš reakcijo uporabnikov oziroma jih »odpelješ« s Facebooka na svojo pristajalno stran, v svojo spletno trgovino, na vpis na mailing listo…karkoli od tega ti trenutno najbolj služi.
Facebook daje na voljo 7 različnih gumbov za več klikov. Gumbi so na voljo samo v angleščini, slovenskega prevoda (še) ni.
- Shop Now (KUPI) – če imaš spletno trgovino, lahko uporabnike s tem gumbom »pošlješ« naravnost v trgovino, na posebno pristajalno stran ali pa na posebej izbran izdelek, ki ga imaš trenutno v akciji
- Book Now (REZERVIRAJ TERMIN) – če imaš na primer masažni ali kozmetični salon, lahko gumb uporabiš za to, da uporabnike pošlješ na obrazec za rezervacijo termina
- Contact Us (KONTAKT) – enostavno, kontakt s tvojim podjetjem. Povežeš s kontaktno podstranjo na tvoji spletni strani
- Use App (UPORABI APLIKACIJO) – če ima tvoje podjetje mobilno aplikacijo, jih lahko s tem gumbom usmeriš na aplikacijo
- Play Game (IGRAJ) – če imaš spletno igro, ki jo lahko tvoji uporabniki igrajo. Po mojem občutku je tale gumb za nas, Slovence, najmanj uporaben, saj nima veliko podjetij svoje igre J
- Sign Up (VPIŠI SE NA NOVICE) – zagotovo eden izmed bolj uporabnih gumbov, saj uporabnika pripelješ direktno na vpis na mailing listo – lahko uporabiš tudi pristajalno stran s popustom, brezplačnim izdelkom ali drugo »dobroto«, s katerim uporabnike dodatno spodbudiš k oddaji e-naslova v tvojo bazo
- Watch Video (OGLEJ SI VIDEO) – klik za ogled videa, ki je trenutno aktualen za tvoje podjetje (lahko je na Youtubeu ali na tvoji spletni strani)
Facebook strani v tujini in nekateri redki srečneži so gumb za več klikov dobili že pred več kot mesecem dni in že veselo poročajo o rezultatih. Tako je spletna trgovina Dollar Shave Club, na svojo Facebook stran namestila gumb Shop now in Brian Kim, direktor trženja, pravi takole:
“V treh tednih testiranja smo v primerjavi z drugimi klici k akciji zabeležili 2,5 kratno povečanje konverzij preko gumba za več klikov (call-to-action).
Kako namestiš nov gumb »call-to-action« za več klikov
Gumb namestiš samo v nekaj klikih:
- Pojdi na svojo Facebook stran in na naslovni fotki poišči gumb »Create call-to-action«
- Izberi gumb in vpiši povezavo (link), kamor želiš, da ta gumb pelje (obrazec za vpis na mailing listo, podstran z rezervacijami, druga podstran…)
- Klikni Create in voila, gumb je ustvarjen
Gumb oziroma call-to-action lahko v vsakem trenutku spremeniš in zamenjaš. Vse, kar moraš narediti je, da klikneš na puščico ob gumbu, nato klikneš Edit call-to-action in zamenjaš povezavo.
Kako veš, koliko uporabnikov je kliknilo na gumb za klike?
Facebook je poskrbel tudi za to. V administracijski konzoli na desni strani se zdaj poleg novih lajkov, dosega in drugih obvestil administratorju prikazuje tudi statistika gumba:
Za dodaten pregled klikov ti priporočam, da s pomočjo Google URL builderja ustvariš poseben URL, s katerim ti bo Google Analytics prikazoval klike na gumb oziroma gumb kot vir klikov na izbrano destinacijo.
Kako izpostaviti gumb za klike?
Gumb je sam po sebi relativno skrit in uporabnik ga vidi šele, ko pride na tvojo Facebook stran. Za dodatno izpostavitev naredi novo naslovno fotko (cover photo), ki bo s puščico kazala na omenjeni gumb in s tem uporabnika dodatno opozorila nanj.
Gumb call-to-action je še relativno nov, zato bo treba še malo počakati in opazovati, kako bo v resnici deloval in kako uporaben bo. Kot z vsako novostjo na Facebooku, je tudi z novih gumbom potrebnega nekaj potrpljenja in tudi testiranja, da vidiš, kaj se najbolje obnese in kako ti lahko najbolje služi.
Defitivno pa je prvi korak to, da ga namestiš. Še danes 🙂
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Natalija says
Pozdravljena, Mojca!
Mene zanima, zakaj se uporablja gumb Causes ter če se da izvesti crowdfunding akcijo na FB. Hvala!
Mojca Pušlar says
Živjo, Natalija,
Priznam, da se s tem do zdaj nisem veliko ukvarjala 🙂 So pa Causes namenjeni različnim temam, ki so posameznikom pri srcu ali pa se za njih zavzemajo. Recimo v smislu podpore zapuščenim živalim ali za manj smeti v mestih in podobno. Znotraj aplikacije je možno tudi zbiranje sredstev, morda ne ravno v smislu crowdfundinga, ampak bolj v smislu donacij.
Kakšno informacijo več lahko najdete na https://apps.facebook.com/causes/
Mojca