Fpulse

Upravljanje facebooka

Brezplačna e-knjiga V petih korakih do boljše FB strani

Tvoj e-mail je na varnem

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

  • Začni tu
  • Nasveti
  • Storitve ↓
    • Individualno svetovanje/coaching
    • Izdelava strategije za tvojo FB stran
    • Vodenje Facebook strani
  • Spoznaj me
  • Kontakt
  • Facebook
  • Google plus

5. 9. 2014

Za več komentarjev na Facebooku

Za več komentarjev na Facebooku
Želiš več komentarjev na Facebooku? Z malim trikom oziroma popravki tvojih objav jih lahko že jutri dobiš več.

Vzemiva primer: objaviš tekst in na primer slikco na svoji Facebook strani, počakaš pol ure in greš pogledat, če je kdo polajkal ali komentiral…pa vidiš, da je nekaj malega lajkov in samo en komentar. Uh.


Do več komentarjev na Facebooku ni tako zelo težko priti  

Zakaj je strateško koristno dobivati več komentarjev na Facebooku, je treba najprej razumeti, kako Facebook »rangira« posamezne odzive uporabnikov:

Všeček (lajk) – je za vsakogar najlažji odziv, saj je najhitrejši, najlažji in tudi veliko pove. Vidiš fotko, status ali karkoli drugega, v znak odobravanja klikneš »všeč mi je« ali »like« in letiš naprej. Ker je najlažji, je v jeziku Facebook tudi najnižje rangiran, recimo da dobi 1 točko.

Komentar – je že malce bolj »zahteven«, saj je treba uporabiti tipkovnico in zapisati besedo ali dve, tisti najbolj zagreti pa kar cel sestavek. Bistvo je, da si je treba za komentar vzeti malček več časa kot pa za lajkec.  V očeh Facebooka je zato recimo 2 točki.

Delitev (share) – ta je šele zanimiva. Terja manj napora kot komentar ali pa včasih nekje enako, pa je za Facebook kljub temu največ vreden.  Zakaj? Ker s tem uporabnik Facebooku pravzaprav pove, da je tvoja vsebina tako zanimiva, da jo bo pokazal še svojim prijateljem. In Facebook delitvi ves srečen podeli zmagovalne 3 točke 🙂

Če torej objaviš status na Facebook strani, ki dobi 84 lajkov, je to super. Še bolj super je, če poleg 84 lajkov dobiš še 10 komentarjev. Vrhunsko. Seveda ne pozabi na te komentarje tudi odgovoriti. Če pa tvoja objava dobi 59 lajkov, 5 komentarjev in 3 delitve, si pa cel car 🙂

Ključnega pomena je, da pri objavah spodbujaš lajke, komentarje in delitve, tako imenovan CTA (call-to-action oziroma poziv k dejanju). To ne pomeni, da pri vsaki objavi zapišeš: »Če ti je všeč, klikni lajk« ali »Komentarje prosim«.

Poziv k dejanju oziroma komentiranju je lahko bolj subtilen ali pa “oblečen” v iskanje mnenja uporabnikov.

Primer:
V tvojem podjetju imate nekaj novega, mogoče nov izdelek, nov model ali novo lokacijo. Jasno, o tem svoje člane obvestiš tudi na Facebooku. Ampak imava dve možnosti objave:  
Prva: Nov model salonarjev.
Druga: Ravnokar smo dobili nove salonarčke za pomlad
🙂  Katero barvo bi izbrala, rdečo ali modro?

No, katera objava bo dobila več komentarjev?
Druga, seveda. Ker so punce videle nov salonar, pa še barvo lahko izberejo in bodo skoraj zagotovo napisale komentar.

Za več komentarjev svoje objave spiši tako, da bodo vsebovale vprašanje:

  • objavi fotko, na kateri je tvoj izdelek, ki naj ga opišejo z eno besedo
  • postavi jim vprašanje in jim daj za lažjo izbiro dva odgovora
  • izpostavi težavo, ki jo ima eden izmed tvojih članov in pozovi druge člane, naj prispevajo svoje mnenje in rešitve, če so se kdaj znašli v podobni situacij
  • objavi dve fotki, ki si ju izbral za naslovni, člani pa naj ti pomagajo izbrati, katera naj bo objavljenaTvoja Facebook stran se mora vrteti okoli njih (tvojih članov), ne samo okoli tvojega podjetja.

Za precej učinkovito “taktiko” za več komentarjev na Facebooku se je izkazale tudi objave tipa “ali-ali”, kot je recimo primer na sliki (objava je z ene izmed Facebook strani, ki jo upravljam)

več komentarjev na Facebooku

Če jih boš spodbujal h komentiranju in pogovoru, dam roko v ogenj, da se bodo tvoji člani »zbudili« in da boš dobil več komentarjev na Facebooku kot doslej.

 

Mojca

 

 

Filed Under: Nasveti za Facebook

29. 8. 2014

Koliko stane Facebook stran

Koliko stane Facebook stran

koliko stane facebook stranRes je kreiranje Facebook strani zastonj, vendar pa je potrebno potem zanjo tudi vsakodnevno skrbeti. Če jo torej upravljaš sam, je treba imeti v mislih, da bo nastalo nekaj stroškov, če ne drugega, vsaj strošek časa, ki ga boš porabil, da boš svojo Facebook stran obdržal pri življenju.

Koliko stane Facebook stran na mesec?

Poglejva, kje bo torej treba odpreti denarnico in približno koliko časa bo treba preživeti pred računalnikom. Ker so ure čas, čas je pa denar, je treba čas, tako kot vse ostalo, všteti v stroške. Mislim, da boš na koncu presenečen, številke niso tako majhne kot si mogoče misliš.

  • Fotografije, grafike in drugi vizualni elementi – na žalost nismo vsi narejeni za izdelovanje očesu privlačnih grafik in za opremljanje fotk s krasnim tekstom, zato je bolje, da take stvari prepustimo profijem. Resda da je treba profije plačati, vendar pa bodo v tem primeru fotke in grafike res lepe in tvoja Facebook stran bo videti odlično.  Za prvo silo bodo prav prišle tudi fotke, ki jih narediš sam, kljub temu pa je treba imeti soliden fotoaparat ali pa recimo malce boljši telefon, za osnovno urejanje pa lahko uporabiš Picasso ali pa spletni program Canva . Kolikor toliko soliden fotoaparat stane, nekje na palec, kakih 200 EUR, pameten telefon še nekoliko več. Strošek je torej v vsakem primeru.
    Strošek: od 10 do 100 EUR
    (lahko pa tudi več, odvisno kako pogosto boš menjal naslovno fotko ali uporabljal posebne grafike)

 

  • Iskanje in priprava vsebin, objave in odgovarjanje na komentarje – ker bo sprva tvoja Facebook stran še »majhna« bo dela malo manj, ampak kot bodo rastli čclani, tako se bo povečeval tudi obseg dela. Treba bo poiskati primerne vsebine, kakšne zanimive povezave in jih pripraviti za objavo. Seveda ne smeš pozabiti, da bo treba občasno prebrati tudi kakšen članek o novostih na Facebooku in kako jih kar najbolje izkoristiti zase, obenem pa se bo treba tudi česa novega naučiti. Če recimo rečeva, da bo sprva dela eno urico na dan, pa če vzamem, da boš sprva objavljal le med tednom, prideva na skupno 20 ur na mesec. Pa k temu prištejeva še kakšni dve urici tedensko za prebiranje novosti na Facebooku, hitro prideva na 20 ur in več na mesec. Tudi tvoj čas je investicija, nikar ne pozabi.
    Strošek
    : od 300 do 650 EUR v obliki tvojega časa (sčasoma lahko tudi vec, ker več članov pomeni več komentarjev, več vprašanj in potemtakem tudi več odgovarjanja)

 

  • Oglaševanje na Facebooku – do zdaj smo se v Facebookovem peskovniku lahko igrali skoraj zastonj, zdaj pa je treba začeti plačevati »uporabnino«. To vse skupaj ni nič groznega in najbolje je, da to čim prej vzameš v zakup in začneš planirati mesečni ali letni budžet, ki ga boš imel na voljo za Facebook oglaševanje, bodisi za oglaševanje za nove člane, oglaševanje posameznih objav, oglaševanje tvojih produktov in podobno. Možnosti za oglaševanje na Facebooku je precej, niso pa nemarno drage. Za pridobivanje novih članov lahko mesečno na primer nameniš kakšnih 15-20 EUR. Res da v tem primeru tvoja stran ne bo cez noč dobila 1000 članov, ampak bo šlo malce počasneje. Objave lahko sponzoriraš (torej plačaš, da jih Facebook prikaže večjemu številu tvojih čclanov) enkrat tedensko za 4 EUR in s tem prideva na 16 EUR mesečno. Če prištejeva še zgornjih 15-20 EUR za nove člane, prideva na 36 EUR mesečno. Ni prehuda številka, kajne?
    Seveda pa nikjer ne piše, da smeš porabiti samo toliko. Budžet za oglaševanje na Facebooku si določaš sam, zato je lahko krepko višji.
    Predvideni stroški
    : od 30 EUR naprej

 

  • Nagradne igre – nagradne igre lahko potekajo na časovnici ali pa v posebnem zavihku oziroma tabu. Zavihek oziroma tab si lahko predstavljaš kot nekakšno podstran tvoje Facebook strani. Nagradna igra na časovnici je lažja, hitreje in izvedljiva in z njo boš imel manj stroška, vseeno je pa fino pripraviti malce drugačno grafiko in treba bo podeliti nagrado, recimo v vrednosti 10 EUR. Se pravi bo skupen strošek okvirno 20 EUR.
    Nagradna igra v zavihku pa je ponavadi bolj obsežna, bolj strateško naravnana in tudi dražja. Strateško naravnana pomeni, da si pred izvedbo postaviš natančen cilj, kaj hočeš z njo doseči (povečevanje števila clanov, zbiranje email naslovov za newsletter in podobno).
    Za začetek lahko recimo uporabiš že vnaprej pripravljene predloge, ki jih za približno 10 dolarjev mesecno dobiš na primer pri Pagemodo, vendar moraš to predlogo vseeno malce prilagoditi tvojemu podjetju (vsaj kar se tiče grafične podobe). No, seveda morava tem 10 dolarjem dodati še kakšno urico ali dve dela, da vse to poštimaš in dodati vrednost nagrade (recimo 40 EUR pa navzgor) pa smo hitro pri minimalno 100 EUR, kajne?
    Če pa se odločiš za res veliko in odmevno nagradno igro, ki ti bo prinesla veliko novih članov in veliko novih email naslovov, pa bo treba odšteti nekje od 500 EUR navzgor.  
    Strošek: od 100 EUR naprej (lahko tudi 1000 EUR)


Poslovna Facebook stran te bo torej v obliki vloženega časa in denarja mesecno stala nekje minimalno 340 EUR, kasneje pa se bo vložen čas poveceval, verjetno pa tudi stroški. Če se boš hotel iti zares in če boš želel od svoje Facebook strani prave rezultate, potem moraš sčasoma računati na nekje 700 EUR in več, tako v obliki časa kot tudi denarja. Nikar ne pozabi, da je tudi tvoj čas denar in ga ne pozabi všteti v stroške.
Izjemno pomembno je, da ti Facebook stran vloženo trud, delo, čas in denar tudi vrača. Vračala pa ti ga bo le, če jo boš pravilno upravljal. Zato preberi še, kaj moraš razmisliti, preden se lotiš Facebooka za poslovno rabo.

Mojca

 

PS: Te zanima še več takih nasvetov? Potem se PRIJAVI na mojo mailing listo in vsakih 14 dni ti bom poslala nekaj konkretnih in uporabnih nasvetov za poslovno uporabo Facebooka.
Pa brez skrbi, ce ti moji nasveti ne bodo več všeč ali ti ne bodo koristili, se lahko čisto v vsakem trenutku odjaviš
🙂

Filed Under: Nasveti za Facebook

23. 8. 2014

Kako oglaševati na Facebooku

Kako oglaševati na Facebooku

Vprašanje »kako oglaševati na Facebooku« bi bilo morda bolje (da bo tudi bolj razumljivo) spremeniti v »kako izvajati marketing na Facebooku«, saj je Facebook za podjetja pravzaprav marketinško orodje. Rezultati oglaševanja na Facebooku ne pridejo sami od sebe, ampak je treba celo reč pravilno uporabljati.  Vsa socialna omrežja, ne samo Facebook, imajo svoje zahteve, svoje specifike in tudi »način« uporabe, če želiš od njega dobiti rezultate.

Kako oglaševati na Facebooku, da bodo od tega tudi rezultati?

#1 Uporabljaj Facebook stran za podjetja ne pa osebnega profila

Kljub temu, da Facebook izrecno prepoveduje uporabo osebnega profila za poslovne namene, je še veliko (majhnih ali manjših) podjetij, ki imajo osebni profil namesto strani za podjetje. Zakaj je to problematično?

  • Ker ti lahko Facebook v vsakem trenutku preprosto »vzame« oziroma zapre profil, saj kršiš njihova pravila uporabe.
  • Ker je osebni profil omejen s 5000 prijatelji. Ko dosežeš to mejo, ne moreš dobivati novih prijateljev.
  • Ker osebni profil nima možnosti analitike in statistike (Insights). Tako ne moreš videti podatkov o starostni strukturi tvojih prijateljev, ne veš točno od kod prihajajo, ne moreš dobiti podatka o virih novih članov (tvoja spletna stran, Google, ipd)…
  • Ker enostavno ni »etično«. Pa tudi nekam nenavadno je, ko ti Facebook prikaže opomnik »Avtostekla Mihič danes praznuje rojstni dan.” Nekako ne gre skupaj, kajne?

kako oglaševati na facebooku

 

Moj nasvet: takoj prenehaj uporabljati osebni profil in ustvari poslovno stran na Facebooku. Najprej ustvari poslovno stran za podjetje tukaj.  Potem poskušaj iz osebnega profila člane preusmeriti na poslovno stran. S tem bo sicer nekaj več dela, toda poslovna stran je za oglaševanje in pravilno komunikacijo na Facebooku edini pravilen način.

Osebni profil lahko z nekaj kliki spremeniš v poslovno stran, vendar je pri tem nekaj »nevarnosti«. Lahko se ne bodo vsi člani »prestavili« na poslovno stran, večina pa se jih bo le. Največji problem je, da interakcija pade na nič. Dobesedno na nič. Če imaš torej na osebnem profilu 5000 prijateljev, lahko pričakuješ, da boš na posamezno objavo dobil en do dva lajka ali pa celo nič. Zato je to potrebno dobro razmisliti, ali boš profil spremenil v poslovno stran.

 

#2 Objavljaj vsaj enkrat na dan

Če želiš na Facebooku učinkovito oglaševati, se je nujno potrebno posvetiti rednim objavam na strani. To ne pomeni enkrat na teden ali samo na nekaj dni… in to tudi nikakor ne pomeni enkrat na tri tedne, ko je slučajno nekaj prostega časa.

Razumem, da je v tvojem podjetju en kup drugega dela, toda z objavo enkrat »vsake kvatre« bo oglaševanje na Facebooku resnično popolnoma neučinkovito in iz tega zagotovo ne bo rezultata.

Kako oglaševati na Facebooku ob vseh rednih dnevnih obveznostih?

  • Pripravi si tedenski urnik objav
    S
    estaviš ga lahko enkrat tedensko, ko imaš največ miru in časa. V njem okvirno določiš, kaj boš objavil in kdaj. Na primer, v ponedeljek dopoldne boš objavil fotko ali utrinek iz podjetja, v torek zvečer povezavo do koristnega zapisa na spletni strani, v sredo dopoldne boš svojim članom postavil kakšno vprašanje, v četrtek zvečer na primer kakšno zanimivost iz tvoje branže, v petek dopoldne spodbuden citat. Ne pozabi na kakšno objavo tudi v soboto in nedeljo. Z urnikom objav boš manj pod stresom, kaj objavljati na Facebooku, hkrati pa boš imel dober pregled nad objavami celega tedna.
  • Sprogramiraj objave vnaprej
    Facebook ponuja možnost programiranja objav, to pomeni, da spišeš objavo kot običajno, potem pa določiš dan in uro objave. Ob določenem terminu nato Facebook samodejno objavi tvoj post. Včasih se mu sicer malce pokolca pa to malo pozabi, zato ne pozabi preveriti, ali se je vsebina dejansko objavila. S programiranimi objavami ne rabiš biti v tistem trenutku pri računalniku ali telefonu, pa bo kljub temu vse objavljeno.
  • Sproti preglej dogajanje na strani
    K
    o se sprogramiran post objavi, ne pozabi čez kakšne pol urice pogledati, kaj se dogaja z njim. Je kakšen komentar, ki potrebuje odgovor? Je kakšen drug zapis na zidu, na katerega moraš odgovoriti? Predlagam, da stran preveriš vsaj trikrat, takoj zjutraj, vsaj enkrat cez dan in še zvečer.
  • Uporabljaj aplikacijo za pametne telefone
    Pages manager je na voljo za Android in Iphone. Naloži si ga na svoj telefon in kjerkoli si, na kavi, na sestanku ali na terenu, lahko občasno preveriš, kaj se dogaja na tvoji Facebook strani. Hitro in skoraj mimogrede lahko tudi odgovoriš na komentarje, vprašanja in druge objave. Facebook nikoli ne spi 🙂 Jasno, ni treba preverjati ob dveh zjutraj, s tem brez slabe vesti počakaš do zjutraj.

  #3 Ne uporabljaj Facebooka za oglasno desko

Ko si razmišljaš, kako oglaševati na Facebooku, si je treba pred tem razjasniti, kaj Facebook pravzaprav je in kako deluje. Oglaševanje na Facebooku ni klasično oglaševanje, v katerem publiki n-krat predvajamo oglasno sporočilo in upamo, da bodo na to sporočilo odreagirali.

Kako oglaševati na Facebooku, da se bodo člani odzivali? Oglaševanje naj poteka drugače, v obliki sodelovanja, pogovora, v obliki dvosmerne komunikacije, druženja, grajenja zaupanja. Prav tako ni instant, ampak deluje na dolgi rok.

Ravno zadnjič sem imela na eni izmed strani, ki jih upravljam primer, ki pove, koliko časa lahko traja, da član na Facebooku naredi tisti »veliki korak« od člana do stranke. Ena izmed članic je napisala: »Že več kot eno leto sledim vaši strani na FB in zdaj sem se odločila, da bi se vam pridružila na izletu«. Si prebral to? ENO LETO. Ampak, veš kaj? Šla je na izlet 🙂

Kaj objavljati in kako oglaševati na Facebooku, da bo zanimivo in da bo tudi dalo kakšen rezultat?

Objave na Facebook strani naj ne bodo le objave o super akcijah ali suhoparne povezave na spletno stran brez kakršnegakoli opisa. Naj bodo koristne, zabavne, lahko tudi malce izzivalne, odvisno spet od posameznega podjetja. Raznolikost je prav tako zelo pomembna. Naj velja pravilo 80/20. To pomeni, naj bo 80% objav na tvoji strani sestavljenih iz uporabnih informacij ali podatkov (kako psa pozimi zaščitimo pred soljo, če ste veterinar; morda zanimiv predlog za izlet po okolici, če ste hotel; kako na Kitajskem reci dober dan, če ste prevajalska agencija; ipd). 20% objav je lahko malce bolj prodajno naravnanih, torej kakšna povezava na spletno stran, kjer imaš ta trenutek ravno akcijo.

Če svojim članom nekaj daješ, daješ, daješ, potem ti ne bodo toliko zamerili, če jih boš za nekaj prosil oziroma jim »malo prodajal«. Če pa si boš to privoščil prepogosto, se bodo namrdnili in odšli.

Potrebuješ pomoč pri svoji Facebook strani? Potem me klikni tukaj 🙂
Mojca

Filed Under: Nasveti za Facebook

  • « Previous Page
  • 1
  • …
  • 24
  • 25
  • 26

Mojca Pušlar

Redna komunikacija s strankami in redno vzdrževanje Facebook strani vzameta kar precej casa. 5 minut na dan ni dovolj. Socialna omrežja uspeh obrodijo le, ce svojo prisotnost na njih redno neguješ in si aktiven vsak dan. Preberi več…

Najnovejše objave

  • Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika?

    Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika?

  • Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica

    Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica

  • 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku

    5 zadnjih modnih krikov na Facebooku

  • 10 smrtnih grehov Facebooka

    10 smrtnih grehov Facebooka

  • Kje objavljati dobro vsebino, če nimaš spletne strani?

    Kje objavljati dobro vsebino, če nimaš spletne strani?

Napisano s ♥

Piši mi

Fpulse, Mojca Pušlar
mojca@fpulse.si
041 200 600

Pridruži se mi na Facebooku

WordPress maintenance mode
Upravljanje in svetovanje za Facebook » | © FPULSE, medijske storitve, Mojca Pušlar s.p.
S piškotki si pomagamo pri izboljšanju naših storitev. Z uporabo naše strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke Več informacij