Kdaj objavljati na Facebooku je skoraj vprašanje za milijon evrov. Natančnega odgovora, ki bi mu lahko sledil kar pavšalno, namreč ni. Si ga pa zastavljamo vsi, ki imamo vsaj eno Facebook stran.
Vsekakor je vsebine zaželeno in tudi koristno objavljati vsak dan vsaj dvakrat, po možnosti ob različnih urah, da dosežeš različno publiko. Nekateri celo priporočajo objave tudi do petkrat ali šestkrat na dan, ampak te pri tem opozarjam, da morajo biti vsebinsko atraktivne, zelo raznolike, predvsem pa morajo tvoji publiki vedno ponuditi kaj novega.
Dobra stran bolj pogostih objav je, da dosežeš več različnih članov svoje Facebook strani, kar dviguje tudi t.i. engagement, to je “vidnost in živahnost” tvoje strani. Skrbno moraš spremljati tudi morebitne »odvšečkarje« oziroma unlikes. Zaradi prepogostih objav se namreč lahko zgodi, da bodo tvoji člani objave vzeli kot nadlegovanje in odvšečkali tvojo stran, zato bodi pozoren na to. Ce je odvšečkarjev preveč, morda pretiravaš s številom objav ali pa z njihovo vsebino.
Nikakor pa si ne dovoli napake, da bi v času, ko imaš recimo pol ure časa med dvema sestankoma ali med delom, na Facebook strani v 20 minutah objavil vsebine za ves dan naprej in ves dan nazaj.
Nikdar niso vsi tvoji člani ob isti uri na Facebooku. Nekateri po Facebooku brskajo zjutraj ali dopoldne, spet drugi popoldne ali proti večeru.
Kdaj objavljati na Facebooku, da bo učinek največji?
Ponavadi je smiselno objave nekoliko rotirati. Če objavljaš vsak dan ob 8.40 zjutraj, je veliko možnosti, da bo tvoje objave videl vedno isti del tvoje publike, zato jih skušaj vsak dan objavljati z recimo desetminutno razliko. Danes ob 8.40, jutri ob 8.50, čez dva dni ob 8.00. Naslednjo vsebino lahko objaviš recimo nekje med eno in tretjo uro, zadnjo pa na primer med 7. in 9. zvečer.
Dobro orientacijo, s katero boš lažje določil, kdaj objavljati na Facebooku, ti omogoča tudi Facebook insights, kjer lahko vidiš, kdaj je največ tvojih članov na Facebooku.
Kaj moraš še spremljati, da boš vedel, kdaj objavljati na Facebooku?
Ne boš verjel, tudi televizijski šovi (recimo Slovenija ima talent), vreme, delovniki ali vikendi, kakšna pomembna športna tekma in še marsikaj drugega 🙂
Tudi dogodke izven Facebooka je treba imeti v mislih, ko načrtuješ čas objave. Ko je ob nedeljah potekal šov Slovenija ima talent, je bilo recimo po 8. uri zvečer, ko se je šov začel, skoraj nesmiselno objavljati, ker je bil odziv relativno slab. Ko se je šov končal, so bile nedeljske večerne objave spet lepo odzivne.
Vikend in vreme sta ravno tako lahko pomembna dejavnika pri objavah.Če je čez vikend lepo vreme, pričakuj manjši odziv, ne glede na to, kdaj boš objavil vsebine, saj gre veliko ljudi ven, na izlet in Facebooku namenjajo precej manj pozornosti kot sicer.
Ravno tako moraš vedeti, kdo je tvoja publika in kaj približno počne. Če so tvoja publika mamice, potem ne objavljaj med 7. in recimo 8. uro zvečer, ker je veliko možnosti, da takrat spravljajo otroke spat, zato zagotovo ne bodo gledale Facebooka. Če so tvoja publika moški, potem nikakor ne objavljaj v času, ko je recimo na TV-ju pomembna košarkarska tekma.
Na to, kdaj objavljati na Facebooku, lahko vpliva tudi letni čas. Pozimi, ko je hitreje tema, smo vsi malce manj aktivni in se proti večeru raje zadržujemo doma. Poleti, ko pa se ura premakne, pa smo veliko zunaj, s kolegi na pijači, na sprehodih ali športanju. Poleti so na primer kar primerne ure za objave precej kasneje kot sicer, okoli devetih, pol desetih.
To so neke osnovne smernice, po katerih se lahko približno ravnaš, ko razmišljaš, kdaj objavljati na Facebooku. Imajo pa te smernice tudi izjeme, zato se ti teh ur ni treba držati “kot pijanec plota”. Včasih se namreč zgodi, da je vsebina objavljena izven vseh smernic, pravil, kljub izredno gledanemu šovu ali res hudi tekmi na televiziji, pa vseeno doseže enormen odziv.
Zato vedno po malem testiraj. Enkrat na teden objavi mimo vseh pravil, zelo zgodaj zjutraj, zelo pozno zvečer ali pa v soboto sredi popoldneva. Zagotavljam ti, da boš lahko presenečen 🙂
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
[…] citat. Ne pozabi na kakšno objavo tudi v soboto in nedeljo. Z urnikom objav boš manj pod stresom, kaj objavljati na Facebooku, hkrati pa boš imel dober pregled nad objavami celega […]