Marsikdo malček debelo pogleda, ko beseda nanese to, koliko je treba objavljati na Facebooku. Najbolj pogosto vprašanje, ki ga dobivam na svetovanjih, je namreč, koliko pa naj objavljamo na naši Facebook strani? Ko povem, da je treba objavljati vsak dan ali pa vsaj vsak drugi dan, večina osuplo vpraša: ja, kje bom pa dobila toliko materiala?
Problem pa v resnici sploh ni v tem, da nimamo dovolj vsebine, problem je ponavadi v tem, da je ne znamo najti – vsebina je v resnici vsepovsod okoli nas 🙂
Ko govorim o vsebini, nimam v mislih samo “besedil”, ampak praktično vse, kar lahko objaviš na Facebooku, poleg klasičnih statusov tudi povezave na spletno stran, luštne fotke in citate ter vse bolj priljubljene videe. Imej v mislih, da ni popolnoma nič narobe, če od časa do časa s tvojimi sledilci deliš objavo, ki ni neposredno povezana s tvojim podjetje, a lahko njim prinese dodano vrednost ter razširi obzorja.
Kam po ideje za Facebook objave?
Odgovor je pravzaprav zelo preprost: največ materiala lahko dobiš med vsakodnevnim poslovanjem ter pri tvojih FB sledilcih in strankah, ki jih srečuješ izven virtualnega sveta. Osredotočiš se lahko na pogosta vprašanja, ki jih dobivaš in nikar ne pozabi na sporočila, ki jih dobivaš preko FB-ja ali e-maila.
Zakaj je to neprecenljiv vir inspiracije? Ker z analizo tega „materiala“ lahko dobiš konkretne informacije o tem, kaj tvoje sledilce zanima. Odgovor jim potem recimo ponudiš v obliki prispevka in s tem ubiješ dve muhi na en mah: imaš novo novico na spletki in objavo na Facebooku.
Zato si vzemi nekaj časa za razmislek o tem, kaj bi lahko zanimalo tvoje sledilce in ciljno publiko. Recimo, da imaš trgovino s pripomočki za peko: namesto da neprestano objavljaš izdelke, ki jih imaš v trgovini, objavi recept za najboljšo jogurtovo pito s skuto na svetu, za katerega pa je seveda nujno imeti pekač, ki ga lahko kupiš v tvoji trgovini.
Tisti, ki te spremljajo, so gotovo navdušeni domači kuharji in jih zanima vse, kar je povezano z inovativnimi recepti, zanimivimi rešitvami in triki. Zakaj ne bi razmišljala v tej smeri in bi prav to postalo tvoja inspiracija?
Če imaš kozmetični salon, lahko objavljaš splošne tedenske nasvete za nego kože, ki bi utegnili zanimati tvoje potencialne stranke – več informacij pa dobijo v tvojem salonu. Pripraviš lahko kratek video o „popolnem ličenju“ ali ponudiš TOP „skrivnost“, kako izbrati puder, če to seveda sodi v tvojo ponudbo.
Če ponujaš “urejanje okolice” ne išči idej za objavljanje v smeri storitve, ampak med dejansko mamljivimi urejenimi okolicami; ko bodo tvoji sledilci naslednjič iskali izvajalca, se bodo spomnili nate, ker tako krasno delaš 🙂
Lastne vsebine in vsebine drugih
Idealno je, da je večina vsebine (torej fotke, prispevki …), ki jo objavljaš na FB-ju, avtorska, to pomeni, da je tako ali drugače neposredno povezana s tvojo FB stranjo, podjetjem, produktom, spletko. Poudarjam pa, da ni čisto nič narobe, če od časa do časa deliš zanimive objave drugih FB strani ali tuje prispevke, za katere meniš, da tvojim sledilcem prinašajo dodano vrednost.
Res je, da to ni direktno povezano z inspiracijo, ampak bolj s strategijo, pa vendar – čeprav neka objava ni neposredno vezana na tvoj produkt ali podjetje, je pa še vedno v kontekstu interesov tvoje ciljne publike, zato lahko kvečjemu več pridobiš kot zgubiš!
Ne omejuj se!
Za inspiracijo je ključnega pomena to, da razmišljaš izven okvirjev, ki si si jih po možnosti sama postavila. Vzemi si prost popoldan in brainstormaj, pa ne za računalnikom, ampak s papirjem in svinčnikom. Razmišljaj predvsem o tem, kako bi lahko tvojim sledilcem ponudila informacijo, podatek, idejo, nasvet, ki jih utegne zanimati in kako lahko na tak posreden način spelješ vodo na svoj mlin. Kako bi lahko ta material spravila na FB – v obliki objave, videa, povezave?
Odgovor na vprašanje, kje najti ideje in material za tvoje Facebook objave, se torej skriva direkt pred tvojim nosom – tvoja ciljna publika naj bo tvoja inspiracija.
Morda pa niti problem v tem, da nimaš inspiracije in idej za objavljanje, temveč da ne veš čisto točno, kdo je tvoja ciljna publika?
V tem primeru me klikni, bova brainstormali skupaj 🙂
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor