Če se s Facebook stranjo ne ukvarjamo, bo sčasoma »umrla«. Dlje časa kot bo mrtva, torej na njej ne boste ničesar objavljali, ampak bo samo tam, kakšno leto, dve ali morda še več, dlje časa bo trajala reanimacija. Podobno velja za zbujanje neaktivnih članov in za strani, ki so samo na videz mrtve. V nadaljevanju si preberite, katere so to in preverite, kako lahko vaša FB stran vstane »od mrtvih«.
Neaktivne Facebook strani
Recimo, da imate Facebook stran, ki je niste »povohali« že zadnjih nekaj let. Neprestano vam visi nad glavo, da danes pa res morate kaj objaviti, a kot bi mignil, mine leto ali tri, vmes pa pač niste ničesar objavili. Nekega jutra se zbudite, dobite občutek, da je danes dan pravi dan za nov začetek, skupaj spravite luštno objavo »po vseh pravilih«, jo vržete na Facebook in zgodi se … NIČ. Nihče ni všečkal objave, kaj šele delil, doseg pa je tako bizarno majhen, da sploh ne veste, če je to napaka ali realno stanje.
Hja, najverjetneje to ni nobena napaka, ampak tako pač je, če se po nekaj letih spomnite spet zalaufati FB stran; uporabniki vidijo objave na podlagi kompleksnega algoritma, enačbe, ki neprestano računa, kaj naj komu prikazuje, kaj ima kdo rad in katera stran je nekomu bolj pomembna od druge. Če se toliko časa niste prikazovali na časovnici vaših članov, če več let ni bilo med vašo stranjo in oboževalci nobene interakcije, začnete praktično na začetku, ne glede na to, koliko oboževalcev imate.
Situacijo seveda lahko rešite: objavljajte redno in objavljajte dobro vsebino, ki je pisana na kožo vašim članom, nekaj evrčkov pa namenite tudi povečanju obstoječe baze članov in boostajte objave, ki že organsko naredijo dober rezultat. Predvsem pa – ne obupajte!
Prvi del strategije je bistveno lažji kot drugi, torej tisti, ki pravi, da ne obupajte. Na začetku reanimacije FB strani se vam namreč lahko zgodi, da se vam bo zdelo, da objavljate samemu sebi, odziv bo slab ali pa ga sploh ne bo in čez nekaj dni vas bo že zamikalo, da bi vrgli puško v koruzo in rekli ah, ne grem se več tega. Če boste to naredili, ne bo nikoli boljše, ko pa se bo stran ponovno vzpostavila, boste lažje zadihali, ker bo trud poplačan z dobrim odzivom.
Je pa zaradi tega seveda bistveno boljše, če ves čas po malem vzdržujete aktivnost na FB strani in si ne vzamete 2-letnega premora. Ampak, saj vem – po toči zvoniti je prepozno.
Stran, ki ni mrtva, a v bistvu je
Niso pa mrtve samo tiste strani, na katerih ni bilo nobene objave že od l. 2011; vse »prodajne« FB strani, ki imajo veliko članov, veliko objav in nula engagementa, so samo še korak stran od prehoda v onostranstvo. To so vse tiste strani, ki FB še vedno izkoriščajo v napačni smeri, oboževalce neprestano zasuvajo z objavami o akcijah in popustih, se čudijo, da nanje ne prejmejo nobenega odziva, a kljub temu vztrajajo pri svojem. Reanimacija take FB strani je bistveno lažja in v večini primerov je treba »samo« spremeniti svoj odnos do Facebooka in nanj pogledati z drugega zornega kota in ne samo kot na orodje za prodajo (ki vam zaradi slabega engagementa itak »ne dela«).
In v večini primerov je težje spremeniti odnos do Facebooka, kot napisati dobro objavo, ki bo zbudila dogajanje na strani 🙂
Neaktivni člani
Potem so tukaj še FB strani, ki imajo veeeeeliko članov, ogromno objav, ki so redne in solidne, a nobenega odziva. Ko vprašam, na kakšen način so bili pridobljeni všečki, dobim vse sorte odgovorov: nagradne igre, z združevanjem drugih strani, s fehtanjem za všečke in delitve … relevantnih članov pa je v bistvu zelo malo in temu primeren je tudi odziv.
Rešitev v tem primeru bi bila povečanje baze na »pravilen« način, torej spet z žrtvovanjem tistih nekaj evrčkov, ki bi jih namenili promociji strani ter seveda redno objavljanje dobre vsebine.
Koliko časa pa bo trajalo, da stran spet zaživi?
Engagement se ne bo povrnil čez noč, sčasoma pa se bo. Kdaj točno je težko napovedati, ker je veliko odvisno od posamezne strani in vaše aktivnosti ter želje po spremembah na boljše, predvsem pa po tem, da ne obupate. Ja, tega si res ne smete dovoliti! Če pa želite, lahko tudi skupaj preverimo vašo neaktivno stran, določimo reanimacijski načrt in gremo v akcijo – v dvoje je vse lažje!
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor