Pred vzpostavitvijo Facebook strani zato iskreno in objektivno razmisli, ali boš lahko na dolgi rok uspešno vodil svojo Facebook stran za podjetje.
1. Zakaj bom imel Facebook stran za podjetje? Še pred postavitvijo spletne strani, mnogo podjetij ustvari Facebook stran, ne da bi pri tem dobro razmislili, za kaj jim bo služila. Večina se jih sicer zaveda, da je prisotnost na Facebooku pomembna in da jim lahko koristi, obenem pa nekoliko slabše poznajo osnovni namen in delovanje na tej platformi, zato je Facebook stran lahko strel v prazno.
Preden se lotiš postavljanja Facebook strani, temeljito razmisli, čemu bo Facebook stran služila. Seveda, prvenstveno je Facebook stran namenjena promociji, vendar ne tako, da po cele dneve objavljaš svoje akcije in popuste. Facebook stran je namenjena dolgoročni gradnji odnosa in zaupanja s tvojimi obstoječimi in bodočimi strankami, to pa potem sčasoma pripelje do nakupa izdelka ali storitve. Šele, ko boš imel s svojimi člani na Facebooku primeren odnos, ko boš pokazal, da je tvoje podjetje vredno njihovega zaupanja, bo Facebook član lahko prestopil tisto mejo, ki loči stranke in ne-stranke.
2. Komu bo FB stran namenjena? Preden postaviš Facebook stran, razmisli, kdo je tvoja ciljna publika. Koga zanimajo tvoji produkti ali storitve? Zakaj jih zanimajo? Zakaj jih zanimajo prav tvoji produkti? Kakšni ljudje so v zasebnem življenju tvoje stranke? Kaj jih zanima?
Čim bolj natančno določi svojo idealno stranko in poskušajte izvedeti čim več o njej. Ce je kdo izmed tvojih prijateljev idealna stranka, pojdi z njim na kavo in ga povprašaj o svojem produktu/storitvi, s čim se sicer ukvarja v življenju, kaj počne v prostem casu, ipd. Na ta način se boš še bolj približal svojim potencialnim strankam ter lažje zgradil odnos z njimi.
3. Kaj in koliko bom objavljal na FB strani? Veliko Facebook strani v prvih nekaj tednih obstoja »štarta« na polno, redno objavlja vsebine, potem pa vse skupaj zamre in »umre«. Ko vzpostaviš Facebook stran, imej pripravljenih vsaj za nekaj mesecev vsebin, pripravi si okvirni urnik objav in sproti dodajaj ideje in zamisli, kako objavljati še boljše vsebine. Idealno je, če lahko na Facebook strani objavljaš vsaj enkrat dnevno, različne vsebine ob različnih urah (več o tem, koliko in kdaj objavljati na Facebooku najdeš v prispevku Koliko in kdaj objavljati na Facebooku? Objavljaj tudi med vikendi, saj bodo tvoje objave dosegle druge ljudi kot med tednom. Sproti pa seveda ne pozabi spremljati odziva na objave. Člani sami ti bodo pokazali, kaj jim je všeč in kaj ne. In ne pozabi jih občasno vprašati za mnenje.
4. Ali bom imel čas za redne objave in redno odgovarjanje na komentarje in vprašanja? Sprva s svojo Facebook stranjo ne boš imel veliko dela, saj bo članstvo verjetno še precej majhno. A z rednimi, koristnimi in kvalitetnimi objavami (pa tudi s kakšnim oglaševanjem na Facebooku ) se bo članstvo začelo večati in takrat marsikomu zraven rednega dela enostavno zmanjka časa za redno ažuriranje Facebook strani.
Bolj, ko bo tvoja stran rasla, več dela boš imeli z njo, to včasih lahko pomeni tudi 2 uri na dan, večkrat tudi ob večernih urah. Vsakodnevnega bremena objav se lahko znebiš s programiranimi objavami, to pomeni, da objave spišeš, pripraviš in na Facebooku nastaviš želen čas objave, za vse ostalo pa poskrbi Facebookova avtomatika. Ti samo preveriš, ali se je vsebina zares objavila. Programirane objave lahko pripraviš za ves teden vnaprej, žal pa te opcije ni pri odgovarjanju na komentarje, vprašanja ali objave na zidu.
Facebook nikoli ne spi. Tako boš lahko vprašanja dobival zjutraj, zvečer, sredi dneva, ponoči…Vedno skušaj odgovoriti kar najhitreje, čez dan kar v roku 1 ure.
Nekaj časa ti bo poleg objavljanja in komunikacije s člani vzelo tudi iskanje in priprava vsebin. Tudi to lahko narediš vnaprej, vendar si ne pozabi nekaj časa rezervirati tudi za to.
Če Facebook stran že imaš, lahko z zgornjimi vprašanji narediš hitro »revizijo« in preveriš, ali je tvoja Facebook stran smiselna in učinkovita.
Če pa Facebook strani še nimaš in si na katerokoli od zgornjih vprašanj odgovoril z ne vem ali ne, potem bi bilo morda pametneje, da z vzpostavitvijo Facebook strani še malo počakaš in razmisliš. Ko lahko suvereno odgovoriš na vse zgoraj napisano, bo ravno pravi čas, da se lotiš Facebookanja.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
[…] povzamem, je zagotovo najbolje, da narediš Facebook stran, kjer objavljaš novosti, sponzoriraš določene objave, imaš neomejeno število fanov, ki jih […]