Facebook je v zadnjih letih iz revolucionarnega družabnega omrežja prerastel v platformo, ki podjetnikom skoraj da omogoča nadomestek za spletno stran. Saj ste gotovo že slišali ja, kaj ti bo spletna stran, če imaš Facebook? Uf, boli! Sama namreč globoko verjamem v to, da Facebook ne more biti čisto samostojen kanal in absolutno ne more nadomestiti spletne strani. Naj vam razložim, zakaj!
Samo Facebook strani žal niso dovolj …
Imeti svojo spletno stran, pomeni imeti lastno domeno in absolutno kontrolo, a o tem sem že pisala; Facebook si lahko praktično čez noč izmisli nov feature, ki vam sicer ne bo všeč, ampak ups, nimate kaj. Če želite še naprej uporabljati Facebook, se morate sprijazniti.
Če vas moti, da se na Facebooku vašim članom prikazujejo oglasi konkurence, hja … tako je. Oglaševanje je gonilna sila FB-ja in praktično nimate druge, kot da ga začnete uporabljati tudi sami, če ga seveda znate pravilno zastaviti.
Aja, kaj pa lahko naredite z vsemi tistimi člani, ki so se ali pa se vam bodo nabrali? Jih lahko diskretno vprašate za e-naslov, kot to lahko naredite na spletni strani, ko se prijavijo na vaše e-novice? Načeloma se da, ampak spet samo tako, kot vam dovoljuje Facebook. Ne pozabite, FB stran imate samo v najemu, spletna stran pa je popolnoma vaša last. Vas nihče ne najde na Googlu? Morda je to zaradi tega, ker dejansko niste na Googlu 🙂 Čeprav se FB pojavlja tudi med iskalnimi zadetki, je veliko odvisno od konkurence med ponudbo in povpraševanjem po vaših izdelkih ali storitvah, a to so že SEO vode.
SEO gor ali dol, na koncu je pač tako, da samo s FB stranjo izgubljate velik del potencialnih strank na Googlu, saj niso čisto vsi strastni »facebookarji« in še vedno prisegajo na googlanje.
Na dizajn in funkcionalnost Facebooka ne moremo vplivati, lahko pa vplivamo na naše člane ter jih preusmerimo na spletno stran, kjer imamo še vedno popolno kontrolo.
… prav tako ni dovolj imeti »samo« spletno stran.
Čisto logično pa je, da tudi spletna stran sama po sebi ni več dovolj. Nujno potrebujete vsaj eno družabno omrežje, preko katerega se lahko vaši sledilci povežejo z vami in vas tako bolje spoznajo. Tukaj se skriva tudi glavni trik spletnih in Facebook strani: ne gre za tekmovanje, katera je zdaj in in katero zdaj potrebujete, ampak za sodelovanje; potrebujete spletno stran IN Facebook stran, ki morata biti med seboj povezani. Oba kanala imata svoje prednosti in, ko ju na pravilen način povežete, bosta zasijala v polni luči.
Na spletno stran morate »vključiti« povezavo do Facebooka, tega pa morate (spet) povezati s spletno stranjo. Da pa se ne boste vrteli kot mačka okoli vrele kaše, potrebujete seveda taktiko, strategijo, plan ali kakorkoli to poimenujete.
FB in spletno stran morate med seboj povezati
Preprost odgovor bi se glasil, da to najlažje naredite preko objav, ki jih prilepite na zid FB strani in vodijo na vašo spletno stran. To seveda zdaj ne pomeni, da morajo biti vse objave samo povezave na spletno stran in da lahko na luštkane fotke, ki so vam prinesle toliko všečkov, kar pozabite, kje pa! Samo najti morate pravo kombinacijo med objavami, ki prinašajo korist vam in takimi, ki prinašajo korist vašim sledilcem. Sledilci vam bodo sledili, ker ste blazno zanimivi, vi pa jih boste razvajali zato, ker se vam to pozna na koncu meseca, ko ugotovite, da je kar nekaj prometa na spletni strani prišlo preko FB-ja.
Bolj natančna »navodila za uporabo« pa pravijo, da morate to seveda početi taktično: med objave, ki skrbijo za engagement in redno crkljajo vaše sledilce, jih razvajajo s TOP nasveti, ki jih lahko preberejo samo na vaši FB strani, smiselno uvrstite še povezavo do vaše spletne strani; včasih neposredno v trgovino, drugič na blog zapis, včasih na prijavni obrazec za e-novice ali pa na res hud izdelek, ki je ta teden znižan. Ključnega pomena pa je, da za vsako objavo veste, kaj želite z njo doseči.
Samo tako dejansko izkoriščate celoten potencial Facebooka, ki je predvsem odlično orodje za povečanje (relevantnega) obiska na spletni strani. Če ga še vedno uporabljate kot samostojen kanal, neodvisen od spletne strani, vse skupaj, žal, nima nikakršnega »višjega« namena, razen seveda vzdihovanja ob všečkih in delitvah, ki jih prejemate.
A dobro pomislite, kaj imate potem VI od tega? Če je vaš dogovor (med drugim) tudi povezovanje s člani – super, če pa ste začeli mencati, vzdihovati in zavijati z očmi … potem več kot očitno nekje grešite, a brez skrbi, vse lahko popravite in izkoristite 100 % potencial, ki ga prinaša Facebook.
Kako točno ga lahko bolje izkoristite, vam na žalost ne morem povedati na pamet. Da bi vam lahko ponudila pravi nasvet, bi morala od blizu preveriti vašo FB stran, videti, kaj se na njej dogaja in najbolje bi bilo, če gremo na kavo ali pa se dobimo na Skypu 🙂 Z veseljem vam bom zaupala še kakšno skrivnost!
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor