Če tudi vi spadate med tiste, ki počasi obupujejo nad Facebookom, ker enostavno ne doseže vaših pričakovanj (beri: prodaje), potem morate tole obvezno prebrati.
Primeri dobre prakse, o katerih lahko beremo praktično vsak dan (in tudi v Sloveniji imamo kar nekaj uspešnih zgodb), so trden dokaz, da Facebook v praksi odlično funkcionira, a le, če ga znate pravilno izkoristiti za vašo promocijo. Kje se je torej zalomilo vam?
Facebook in spletna stran sta neločljivo povezana
Facebook je v prvi vrsti orodje za komunikacijo z vašimi sledilci, za generiranje relevantnega prometa na spletno stran (tudi s pomočjo oglasov!), odlično izhodišče za večanje baze vaših obstoječih kontaktov pa še kaj bi lahko naštela.
Dejstvo pa je, da bo vaša FB stran zelo težko funkcionirala brez spletne strani, kjer se običajno vršijo vsa pomembna dejanja za prodajo, od najbolj pomembnega nakupa do vpisa uporabnika v vašo bazo podatkov (prijava na novice), do objavljanja vsebine, ki je danes ključnega pomena za prodajo.
Povejte mi, kje se bo vse to dogajalo, če nimate spletne strani? Na Facebooku? Kako? Vam bodo uporabniki poslali naročilo na zasebno sporočilo ali jih boste prosili, da svoj e-naslov vpišejo med komentarje pod objavo? Ozrite se okoli sebe in poglejte, kako to delajo »ta veliki in uspešni«- mi lahko naštejete vsaj enega uspešnega spletnega trgovca, ki prodaja samo preko FB-ja in nima spletne strani? Pa naj ne bo izgovor to, da si oni lahko privoščijo, vi pa ne. Postavitev spletne strani mora biti obvezna investicija in ne strošek.
FB stran brez spletke pomeni hudo potuho
Imeti samo FB stran brez spletne strani, po eni strani pomeni majhno potuho. Zakaj? Na tak način odpadejo vsi stroški, povezani z letnim gostovanjem in domeno, predvsem pa se vam ni treba ukvarjati z e-mail marketingom ter drugimi stvarmi, ki so povezane s spletko in če gre karkoli narobe, lahko krivdo enostavno zvalite na Facebook: ta FB ne dela, oni hočejo samo denar od mene, Facebook se mi sploh ne povrne itd.
Vi pa imate oprane roke, no, vsaj na prvi pogled! Poleg tega vam je veliko lažje pri srcu, če so za vaš neuspeh krivi drugi, recimo v tem primeru Facebook ali community manager, ki mu z vašo FB stranjo ni uspelo narediti ničesar pametnega. Za lasten neuspeh je najtežje okriviti sebe, ker to običajno pomeni, da je treba nekaj spremeniti – pri sebi, seveda.
Zato če še vedno vztrajate pri tem, da spletne strani ne potrebujete, potem naj vam povem, da za vaš neuspeh ni kriv Facebook, ampak vi sami. FB sam po sebi več kot toliko niti ne more narediti: lahko vas poveže z vašimi potencialnimi strankami, lahko vam pomaga pri dvigovanju prometa (obiska) in lahko pomaga distribuirati sveže pečeno vsebino, ki je običajno magnet za prodajo, a še enkrat vas sprašujem, kje naj se ta prodaja izvrši, če nimate spletke?
Kaj pa oglaševanje na Facebooku ali zakaj bi v FB »metali« denar?
Podiram še en mit, saj kot sem že zapisala v enem izmed preteklih prispevkov, morate Facebook razumeti kot posrednika med vašo ponudbo in potencialnimi strankami.
In kateri posrednik v današnjem svetu še dela zastonj? Zakaj bi FB vaši sledilcem in njihovim prijatelj brezplačno delal reklamo in nič ne imel od tega? Dobro pripravljena oglaševalska kampanja s premišljeno ciljano publiko, ki ji boste prikazoval vaše oglase, bo definitivno učinkovita in se vam bo brez dvoma »splačala«.
Če pa ste do zdaj oglase na Facebooku poganjali tako, da ste vsem pokazali vse, potem pa čisto razumem, da ste razočarani, ampak glej ga zlomka – FB ni čisto nič kriv, da vam ni uspelo in to samo pomeni, da morate spet preizkusiti – testirati. Brez testiranja ni učinkovitih kampanj!
Če Facebook oglasov sploh še niste uporabili, potem pa nikakor ne morete reči, da ne funkconirajo, ker jih v resnici sploh še niste zares preizkusili – in spet ne veste, koliko izgubljate!
Spremenite odnos do Facebooka in lepše se vam bo godilo
Preden dokončno obupate, je morda čas, da v celoti spremenite odnos do Facebooka in ga enkrat za vselej uporabite kot asistenta in ne kot »glavnega prodajalca, ki vam bo čez noč prinesel kupe prometa v blagajno« ter da spletno prezenco vzamete kot celoto.
Zavedati pa se morate dveh stvari. Prva je ta, da tudi s sveže postavljeno spletno stranjo čudeža na prodaji ne bo v tednu ali dveh. Predvidoma se bodo prve stvari začele dogajati šele čez 3 do 6 mesecev, odvisno od vas, vašega dela in vaše iznajdlivosti.
Druga stvar pa je, da se bodo rezultati poznali komaj takrat, ko boste FB združili s spletno stranjo, na kateri boste objavljali odlično vsebino, to pa učinkovito povezali z e-mail marketingom, vsaj na vsake toliko časa pa boste pognali optimalno zastavljene FB oglase.
Kako sem skoraj izključno s Facebookom in FB oglasi v enem mesecu dobila več kot 4000 obiskov na spletno stran?
Za hobi imam spletno stran, ki je po tematiki precej privlačna za večjo publiko. O njej sem začela razmišljati avgusta 2016, resno pa sem se z njo začela ukvarjati točno 31. oktobra 2016. Začetki so bili obupni. Vsakih nekaj dni sem pisala prispevke, jih objavljala kot zmešana in polnila spletno stran z vsebinami. V prvem mesecu je bil promet na spletno kar zadovoljiv, 1300 obiskov v novembru 2016. Naslednji mesec je šlo malo navzdol, cca 1200 obiskov v decembru 2016. Logično, december ima pač druge prioritete.
Prava “čarovnija” pa se je zgodila v januarju 2017. V enem mesecu je tale moja hobi spletno stran zabeležila 4.600 obiskov!
Ampak bistvo je v tem, da je več kot 80% obiskov prišlo s Facebooka. Kako? Preberi spodaj.
Že takoj v štartu sem se odločila, da ne bom šparala in da bom mesečno v Facebook vlagala toliko denarja, kot se mi bo zdelo potrebno. Vsak mesec sem tako okoli 50 EUR vložila v oglase za pridobivanje novih članov na FB strani (v trenutku, ko pišem članek, ima FB stran 3.200 članov), po potrebi pa sem vsako objavo z linkom, ki je organsko dosegla dobre rezultate, boostala za 5 EUR. Vsak boostan post mi je na spletno stran prinesel nekje od 400 do 700 obiskov.
V povprečju sem tako zadnje tri mesece v Facebook vložila okoli 70 do 80 EUR na mesec. In s tem nameravam nadaljevati. Po drugi strani pa svoje dela tudi Google, ki je začel mojo spletno stran uvrščati med prvih 10 zadetkov (po različnih ključnih besedah) in tako se tudi promet iz iskalnika nenehno povečuje.
Z zgornjim primerom bi vam rada pokazala, kaj vse zmore Facebook, seveda ob predpostavki, da vanj nekaj vložimo in da ga tudi zelo strateško uporabljamo.
Mogoče vaša branža ni tako vsesplošno zanimiva in mogoče bo vaš mesečni obisk na spletni strani manjši. Kljub temu pa vam priporočam, da s svojo Facebook in spletno stranjo delate enako strateško. Garantiram, da rezultati ne bodo izostali.
Če se vam vse to sliši preveč in ne veste, kako bi se lotili spremembe, kliknite – vedno sem vam na voljo za svetovanje.
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor