Boostane ali sponzorirane objave na Facebooku niso nobena novost, je pa relativno nov način, kako vas FB spodbuja, da objavo sponzorirate. Saj ste to že opazili, a ne?
Boost post to reach more people ali pa This post is performing better than 80 % of your posts, boost it to reach more people.
Hm, a le zakaj Facebook to počne? Je to samo zato, da bi od vas iztisnil še nekaj dodatnih evrčkov ali pa morda zato, da bi z objavo dejansko dosegli več ljudi in bi tako imeli nekaj več od objave? Ima to morda kakšno zvezo s slavno opevanim algoritmom?
Vam je upadel doseg? Deloma lahko okrivite spremembo algoritma
Če imate manjšo FB stran, ste v zadnjem času verjetno opazili upad organskega prometa. Če niste spremenili taktike, ste enako aktivni kot prej in še vedno producirate mega vsebino, lahko nekaj krivde za to pripišete algoritmu, ki je čez poletje doživel kar nekaj osvežitev in posodobitev. Ena izmed bolj znanih sprememb se nanaša na bolj intenzivno povezovanje prijateljev in družine na Facebooku ter posledično manj prikazov objav poslovnih strani.
Ampak to pa nikakor ne pomeni konca biznisiranja na Facebooku, je pa neke vrste »naravna selekcija«, ki nakazuje, da bodo na Facebooku preživeli tisti, ki delajo dobro, ustvarjajo odlično vsebino in sledilcem prinašajo neko dodano vrednost. Z odlično vsebino lahko algoritem še vedno premagate, res pa je, da se je zdaj treba okoli ustvarjanja vsebine potruditi bolj kot kadarkoli prej!
Kljub odlični vsebini vsaka objava verjetno res ne bo imela rekordnega dosega, lahko pa vzdržujete neko konstanto in vsake toliko časa objavo sponzorirate. S sponzorirano objavo NE PODKUPUJETE Facebooka ali mečete denar vanj, temveč z njo dosežete še več pravih ljudi. Sponzoriranje namreč NI podkupovanje 🙂
Facebook točno ve, katere objave sponzorirati in katere ne!
To lahko preizkusite tudi v praksi: če boste sponzorirali (boostali) objavo, samo zato, da bi jo rešili, ker po naravni poti nikakor ne morete doseči želenega rezultata … hja, ne bo šlo. No, teoretično jo že lahko boostate in nekaj več ljudi boste že dosegli, a verjetno daleč od tega, da bi bili z rezultatom zadovoljni, kaj šele, da bi zaradi njega poskakovali do stropa.
Popolno nasprotje pa boste doživeli, če boste sponzorirali tiste objave, ki dobro »delajo« že po organski poti. Zakaj? Zato, ker bodo potem še boljše! Če je objava že po naravni poti na spletno stran prinesla veliko klikov, ji z boostom (sponzoriranjem) pomagate, da jih prinese še več.
Nenazadnje vam tudi Facebook samodejno predlaga, da sponzorirate tiste objave, na katere prejmete dober odziv sledilcev in ne tistih, ki komaj živijo!
Ampak zakaj bi v Facebook sploh »metali denar«?
Res je, oglaševanje prinaša Facebooku ogromno denarja, ampak oglasi prinašajo promet (beri: denar) tudi oglaševalcem, torej vam! Ja, Facebooku plačate za »promocijo objave«, ampak ta denar dobite tudi povrnjen; ali zato, ker v spletni trgovini zaradi te sponzorirane objave prodate dodatne izdelke, dobite nova povpraševanja po storitvi, povečate bazo e-naslovov in še bi lahko naštevala!
Zakaj bi Facebook to nudil zastonj ali še bolje: zakaj bi bil Facebook brezplačen posrednik med vašo trgovino ali storitvami in vašimi potencialnimi strankami?
Ker Facebook v osnovi ne počne čisto nič drugega kot to, da s sponzoriranimi objavami in oglasi posreduje in povezuje vašo ponudbo z vašimi potencialnimi strankami in to tako, da imate obojni nekaj od tega – vi, kot prodajalci in stranke kot vaši kupci. Ok, Facebook si tukaj pač vzame svojo provizijo, kar pa je logično. Tudi Facebook je podjetje, ki mora za delovanje vaše FB strani vzdrževati ogromno tehnične opreme in plačevati ogromno zaposlenih. Ampak če vložite 5 € v objavo in jih nazaj dobite 20, je to že odličen deal!
Če se sponzoriranja in oglaševanja lotite na pravilen način, imate na koncu kampanje povrnjene vse vložene stroške. Če jih pa nimate, to običajno pomeni, da vi počnete nekaj narobe in ne Facebook (preberite še enkrat: Facebook je zgolj posrednik!): morda objava ni bila primerna za boost ali pa je bila ciljna publika slabo izbrana?
Če bi bile promocije in oglaševanje na Facebooku namenjene same sebi, bi celoten koncept že davno propadel, tako pa se razvija in postaja vedno boljši in vedno bolj dodelan. Če se pri sponzoriranih objavah srečujete s težavami in se nikamor ne premaknete, kaj šele, da bi od njih imeli neko korist, potem je skrajni čas, da me pokličete in gremo na kavo!
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor