Vse prevečkrat slišim, da spletne strani niso več nujno potrebne, ker zdaj je aktualen Facebook ali pa mi v inbox prileti vprašanje, kako lahko Facebook stran bolj prilagodim tako, da bo delovala kot spletna stran? Na razočaranje mnogih, FB ne bo nikoli nadomestil spletne strani (to niti nikoli ni bil njegov namen), te so še vedno zelo aktualne in uporabne. Tvoja FB stran ne more delovati kot spletna stran, ker FB je družabno omrežje, spletna stran pa je…no, spletna stran.
Facebook stran imaš samo v najemu
Facebook ni „tvoj“. Virtualni prostor, kjer se nahaja tvoja FB stran, imaš samo »v brezplačnem najemu«, pa če ti je to všeč ali ne. Če se najemodajalec odloči spremeniti pravila igre, nimaš druge, kot da jih sprejmeš. Tvoja spletna stran – tvoja pravila, tvoja FB stran – njihova pravila.
Na spletni strani imaš popolno avtonomijo: lastiš si domeno in nisi samo ena izmed facebook.com/imetvoje strani, imaš popolno kontrolo nad tem, kaj in kje boš prikazala. Nujno se moraš zavedati, da je funkcionalnost FB strani popolnoma drugačna kot funkcionalnost spletne strani. FB strani nikoli ne boš mogla »ukrojiti« v spletno stran, lahko pa z njeno pomočjo na zelo eleganten in priročen način na spletno stran pripelješ čim več ciljne publike. Izkoristi to in si s pomočjo FB-ja in e-mailinga zgradi bazo sledilcev, ki bo samo tvoja.
Omejene možnosti urejanja
Ali lahko na tvojo Facebook stran urediš tako, kot tebi paše ali jo lahko urediš samo do te mere, ki jo dopušča Facebook? Ali lahko recimo dodaš zavihek z izpostavljenimi prispevki ali pa urediš objave v posebne kategorije? A vidiš – ne moreš.
Do določene mere lahko vplivaš in manevriraš med različnimi CTA gumbi in prioriteto gradnikov v stranski vrstici. To je sicer nekaj, a bistveno premalo, da bi lahko vzpostavila funkcionalno „spletno stran“, kjer bi ti določala pravila igre.
Poleg tega na Facebooku nikoli nisi v centru pozornosti in se tvoja objava lahko hitro zgubi v Newsfeedu uporabnikov ali pa jim na tvoji časovnici pozornost ukrade konkurenčni oglas. To se ti na tvoji spletni strani ne more zgoditi.
Potencialne stranke googlajo in ne facebookajo
Ko po spletu iščeš nove čevlje/torbico/apartma za poletne počitnice, to prav gotovo počneš na Googlu in ne na Facebooku. Le redko kdo v iskalnik na FB-ju vpiše ženski poletni čevlji ali apartmaji Hrvaška in upam si trditi, da to velja tudi za tvoje potencialne stranke.
Se motim ali dejansko kdaj tako iščeš preko Facebooka? No, pomisli 🙂
Facebook stran je pomemben del celostnega spletnega pristopa, nikakor pa ne more in ne sme biti edini kanal, na katerega se zanašaš.
Saj vem, da se trenutno sliši zelo malo verjetno, ampak kaj se bo zgodilo, ko Facebook ne bo več aktualen, ti boš pa še vedno vztrajala pri tem, da spletne strani ne potrebuješ, „ker imaš FB“? Preden začneš zavijati z očmi in mi ugovarjati, češ da se to ne bo tako hitro zgodilo – ali še uporabljaš MySpace? Saj veš, pred bumom družabnih omrežji je bil zelo priljubljen, zdaj pa se komaj še kdo spomni, da je kdaj obstajal.
Facebook je zgolj podaljšek tvoje spletne strani
In je nikakor ne more nadomestiti. Kakorkoli obrneš, težišče dogajanja mora biti na spletni strani, FB naj bo samo podaljšek ali orodje, ki ti pomaga doseči zastavljene cilje: povečanje obiska na spletni strani, prijava na e-novice ali izboljšanje konverzij, predvsem s pomočjo plačljivih objav in oglasov. Na Facebooku ne moreš (teoretično lahko, ampak odziv bo, milo rečeno, grozljiv) objaviti kilometer dolge objave, poročila z dogodkov ali podobnih blogovskih zapisov/novic, ki bi sicer odlično služili svojemu namenu na spletni strani.
Lahko pa FB izkoristiš zato, da povezavo do novice na spletni strani deliš na Facebooku in medtem ko se obiskovalci ustavijo na tvoji spletki, mimogrede poskušaš še pridobiti njihov e-naslov in tako narediš nekaj dobrega tudi za tvojo bazo uporabnikov. Vsak kanal oziroma medij ima svoje prednosti, skupaj delujejo še bolje, a le če jih znaš izkoristiti na pravilen način.
Če te zanima, kako najti pravilen način, se oglasi pri meni.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor