Če imaš Facebook stran, potem le preberi 5 resnic, do katerih sem se dokopala med svojim delom. Nanizala sem jih brez posebnega vrstnega reda, ampak brez olepševanja in brez prodajanja megle. Takoj pod njimi pa najdeš napotke, kako prijeti bika za roge oziroma kako se soočiti s temi resnicami.
Prva resnica: Facebook stran je marketinško orodje
Ne več ne manj. In kot takega jo moraš tudi jemati, se pravi kot orodje, ki služi tvojemu poslu, tvojemu podjetju in v končni fazi tudi pridobivanju strank in služenju denarja. Prav veliko romantike v tem ni. Tudi Facebook sam ni zadnje čase kaj dosti romantičen pri odnosih s podjetji, saj postavlja nove in nove omejitve.
Ampak spremembam in omejitvam se lahko prilagodimo, kajne. Kljub temu, da Facebook daje prednost fizičnim uporabnikom, do neke mere skrbi tudi za poslovne strani. Če so le v skladu s celotno Facebookovo filozofijo. Biti v skladu s Facebookovo filozofijo preprosto pomeni, da se ne »dereš« na svoje člane o supertop akcijah, jim nenehno predočaš hude procente popustov in jih »nadleguješ« z nenehnimi zahtevami, naj kupijo, kupijo, kupijo. Po Facebookovi filozofiji je to neposredno oglaševanje in tega ne tolerira.
Facebook je pravzaprav jasno povedal: če oglašuješ akcije in popuste, potem plačaj oglas s tovrstno vsebino. Torej, če prodajaš, plačaj. Če pa le navezuješ stike s svojimi člani, jih zabavaš in daješ, potem ne postavlja nobenih posebnih omejitev.
Kako se soočiti s tem, da je Facebook stran orodje?
Za začetek spremeni svoj odnos do Facebooka. To je res krasen prvi korak in ti ga toplo priporočam. Začni ga jemati kot orodje, kot podporo tvojemu poslu.
Druga resnica: lajki in komentarji na Facebook strani so neuporabni
Če misliš, da je glavni namen Facebooka zbiranje lajkov, komentarjev in delitev, potem premisliva še enkrat. Ja, saj je fino gledati, ko se na tvoji objavi nabere 100 lajkov, 16 komentarjev pa še kakšna delitev po vrhu.
Če pa dobro premisliva, od teh 100 lajkov in 16 komentarjev tvoje podjetje nima nič. Jih lahko izplačaš na TRR? Lahko s temi 100 lajki kupiš kartuše za tiskalnik? Plačaš internet? Ne moreš.
Torej, so (na prvi pogled) povsem neuporabni. Njihova uporabnost se skriva drugje. Z njimi namreč Facebookov algoritem zaznava, ali so objave tvoje strani zanimive in na podlagi tega dviguje oceno kvalitete tvoje strani. Več komentarjev, več lajkov in Facebook bo vedel, da so tvoje vsebine zanimive in jih bo prikazal več ljudem. Pravi rezultati Facebook strani so kliki na spletno stran, novi email kontakti, zbiranje mnenj tvojih strank, podpora strankam, odgovarjanje na njihova vprašanja, povečevanje ugleda znamke. Če teh rezultatov ni, potem tvoja Facebook stran ne služi svojemu namenu.
Kako se soočiti s tem, da so lajki in komentarji neuporabni?
- Prvič: ne sekiraj se, če je kdaj pa kdaj manj lajkov ali komentarjev.
- Drugič: svojim objavam določi cilje. Prva objava naj bo za interakcije (za dvigovanje kvalitete tvoje Facebook strani). Naslednja objava naj bo za klike na spletno stran. Cilj naslednje objave so lahko ogledi videa.
- Tretjič: preden objaviš, razmisli, kako bo objava koristila tvojim članom. Jih bo zabavala? Jim dala kakšen koristen podatek ali napotek? Bodo izvedeli kaj novega?
Pri vsem tem pa pazi, da bo tudi izven Facebooka delovala vsa »mašinerija«, ki jo potrebuješ (koristne vsebine na spletni strani, postavljen seznam prejemnikov email-novic, redno pošiljanje email novic… )
Tretja resnica: večina podjetij svoje Facebook strani ne uporablja pravilno
Žal je tako. Večina majhnih ali manjših podjetij ima o Facebooku precej zgrešeno predstavo. Seveda obstajajo svetle in uspešne izjeme, ampak jih ni veliko. Večina jih še vedno misli, da je Facebook stran oglasna deska, le da je malo bolj enostavna in v digitalni obliki. Ene izmed večjih napak so zagotovo:
- uporaba osebnega profila namesto poslovne strani.
- stihijske objave (en dan je 5 objav, potem pa ves teden niti ene)
- zbiranje članov kar vsepovprek, ne glede na to, ali so ciljna publika ali ne
- neodgovarjanje na komentarje in vprašanja
- objavljanje zgolj popustov in akcij
- objave, ki govorijo samo o podjetju, ne pa o strankah oziroma članih
Kako se soočiti s tem, da Facebooka verjetno ne uporabljaš pravilno?
Zelo enostavno. Čim prej se ga poskusi naučiti uporabljati pravilno. Guglaj, spremljaj ljudi, ki so strokovnjaki (lahko prebiraš tudi moje zapise, upam, da ti bodo pomagali 🙂 ), pojdi na kakšen seminar, poišči nasvet pri kom, ki ga ceniš, vlagaj v nova znanja o Facebooku in ga uporabljaj v praksi. Nekaj osnovnih nasvetov lahko prebereš tudi v središču za pomoč kar na Facebooku.
Četrta resnica: s svojo Facebook stranjo izgubljaš denar
Jap, drži. Če se sprašuješ, kako lahko izgubljaš denar z nečim, kar je vendar zastonj, potem ti takoj povem, da ni zastonj. V Facebook stran si vsemu navkljub vložil (vsaj) nekaj časa. Tvoj čas pa je tudi denar. In s tem, ko si porabil čas za napačno uporabo Facebooka, čez okno mečeš tudi denar.
Zakaj? Ker z napačno uporabo ne bo nobenega rezultata (glej drugo resnico). Delaš in vlagaš čas, vendar od tega nimaš nobenega oprijemljivega rezultata.
Kako lahko na Facebooku že jutri prenehaš izgubljati denar?
Za začetek si pripravi plan objav in cilje, ki naj jih tvoja Facebook stran izpolnjuje. Spremljaj, kaj se dogaja na tvoji FB strani in kaj se dogaja na tvoji spletni strani. Je kaj novih kontaktov na email listi? Če po enem mesecu ni niti enega rezultata, potem poskusi drugače. Objavljaj druge stvari. Bolj uporabnikom prijazne. Če pa še vedno ne gre, si poišči mentorja, s katerim bosta skupaj pregledala in popravila napake, ki jih delaš na svojem Facebooku.
Peta resnica – Facebook stran je investicija na dolgi rok
Natanko tako. Facebook je investicija časa in denarja na dolgi rok. Brez vloženega časa ne bo nič in brez vloženega denarja ravno tako ne bo nič. Časi, ko smo se lahko na Facebooku podjetja igrala zastonj, so že zdavnaj mimo. Sploh pa se stvari na Facebooku ne bodo odvile kar čez noč. Dobro, razen če mu lahko nameniš vsaj 500 EUR na mesec. V tem primeru se lahko hitro kaj pozna. Če pa lahko recimo Facebooku nameniš 50 EUR, bo šlo bolj počasi. Vendar bo šlo. Pod pogojem, da veš, kakšne rezultate hočeš in paziš, da jih dosegaš.
Kako Facebook jemati kot investicijo na dolgi rok?
Oboroži se s kavo in potrpljenjem, predvsem pa:
-
postavi si za cilj, da boš v 6 mesecih število članov spravil na 1000
-
redno objavljaj, vsak dan vsaj enkrat do dvakrat (tudi med vikendi)
-
objavljaj različne vsebine, fotke, povezave, zanimivosti, zabavne ali motivacijske izreke, postavljaj vprašanja, komuniciraj s svojimi člani
-
določi si vsoto, ki jo boš mesečno namenil za oglaševanje na Facebooku. 30 EUR bo za začetek povsem dovolj
Preberi pa še, kaj moraš vedeti, preden začneš objavljati na Facebooku.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
[…] Vem, da je na začetku težko, ker se počutiš, da objavljaš v prazno, ampak tvoji poslovni Facebook strani moraš dati nekaj časa, da zaživi in se okoli nje nabere dovolj ljudi, ki bodo z veseljem […]