Facebook ves čas uvaja takšne in drugačne novosti, da jim človek včasih že kar težko sledi. Tokrat te seznanjam s tremi novostmi, ki jih je FB uvedel nazadnje in ki lahko koristijo tudi tvoji Facebook strani.
Prva novost na Facebooku: čas branja (time spent reading)
Verjetno veš, da Facebook na vse mogoče načine računa, katere vsebine so uporabnikom zanimive in katere ne. Nekdaj je to računal tudi na podlagi tega, ali je posamezen uporabnik kliknil lajk oziroma se na kakršnekoli drug način odzval na objavo ali ne. Ampak vmes je Facebook pogruntal, da so nekatere objave uporabnikom vseeno zanimive, čeprav ne oddajo lajka ali komentarja. No, zato je v enačbo dodal še čas, ki ga uporabnik nameni gledanju posamezne objave.
Ansha Yu, sodelavec Facebooka pravi: “Ugotovili smo, da se uporabniki pri nekaterih objava v Newsfeedu zadržijo dlje kot pa pri drugih. To smo vzeli za znak, da jim je tista vsebina bolj zanimiva od ostalih”.
Ko na primer Metka šiba čez Newsfeed (Novice) na Facebooku, se ji zdijo nekatere objave bolj zanimive kot pa druge. Pri teh, ki ji bolj padejo v oči, se nekoliko ustavi, prebere, kaj piše in pogleda slike. Tačas pa Facebook skrbno meri čas, ki ga je Metka porabila, da je prebrala objavo in tudi to doda med dejavnike, s katerimi izračuna, da je objava zanimiva. Zato je tudi bolj verjetno, da bo Metki ob njenem naslednjem obisku Facebooka prikazal podobne objave, saj je izračunal, da so Metki tovrstne objave zanimive in bo zato poskrbel, da jih Metka vidi čim več.
Facebook je sicer opozoril, da poslovne Facebook strani zaradi tega popravka izračunavanja zanimivh zgodb ne bi smele zaznati kakšen pretirane razlike, kljub temu pa se lahko potrudiš in narediš objave svoje poslovne Facebook strani maksimalno zanimive za Metko in njej podoben uporabnike. Uporabi res atraktivne in superkrasne fotke ter spiši zanimive spremljevalne opise.
Kako to lahko koristi tvojemu podjetju oziroma FB strani?
Če ne drugega, bodo zanimive fotke in atraktivne vsebine pritegnile oči in pozornost člane tvoje Facebook strani. In to je tisto, kar si želimo lastniki poslovnih strani na Facebooku, kajne? Da bi naše objave videlo in prebralo kar največ naših članov.
Druga novost: ne le izvor zgodbe, tudi avtor vsebine (authorship)
Druga novost, ki jo je Facebook uvedel, je, da bodo pri povezavah, ki jih bomo delili na naši Facebook strani, odslej napisani tudi avtorji vsebine (velja le za objave, ki vsebujejo povezave na spletne strani). Od tvojih nastavitev je odvisno, ali se bo prikazovalo ime fizične osebe ali pa ime tvojega podjetja oziroma Facebook strani. Uporabniki, ki bodo te objave videli in na Facebooku še niso na noben način povezani s teboj ali s tvojo poslovno Facebook stranjo, bodo poleg imena avtorja videli tudi gumb FOLLOW (za osebne profile) ali gumb LIKE (za poslovne Facebook strani).
Kako to lahko koristi tvojemu podjetju oziroma FB strani?
Če boš pridna in bodo tvoje vsebine kvalitetne in uporabne, boš uporabnikom zagotovo všeč. In ker si bodo želeli še več takih vsebin, bodo najbrž želeli slediti tebi ali tvojemu podjetju na Facebooku. To pomeni, da lahko od časa do časa kane kakšen nov lajk. Kakšnega masovnega pridruževanja članov od tega sicer ne pričakuj, bolj se bodo verjetno pridruževali po kapljicah, vsake toliko kakšen. Ampak, ne smeva pa zanemariti viralne moči Facebooka, zato se ti ob kakšni vrhunski in uporabni vsebini lahko zgodi masa novih lajkov. Možnosti ni zelo veliko, obstajajo pa 🙂
Tretja novost: odzivnost na sporočila (very responsive to messages)
Tale novost je zanimiva, ampak se je treba kar potruditi, da jo dobiš. Facebook namreč zdaj posameznim poslovnim stranem podeljuje posebno značko, s katero potrjuje, da je Facebook stran hitro odzivna na poslana zasebna sporočila.
Če si hočeš zaslužiti značko »Very responsive to messages« (po domače: stran hitro odgovarja na zasebna sporočila), moraš v zadnjih 7 dneh kot administrator izpolniti dva pogoja:
- Odgovoriti moraš na 90 % prejetih zasebnih sporočil
- Povprečen čas za odgovor ne sme biti daljši od 5 minut
In ti povem iz lastnih izkušenj, da je ta značka krvavo prislužena. Čeprav imam sama Facebook odprt praktično cele dneve in ga tudi redno preverjam na telefonu, je trajalo kar ves teden in zagrizena tekma s časom, da mi je FB na eni izmed strani, ki jih upravljam, podelil značko »very responsive to messages«. Ni tako enostavno praktično takoj odgovoriti na vsa prejeta sporočila 🙂
Kakšna je korist tega za tvoj posel oziroma FB stran?
Čisto direktne koristi niti ni. Zaradi te značke ne boš dobila nobenega novega fana, nobenega klika na spletno stran in nobenega lajka. Učinek je precej bolj posreden in težko izmerljiv. Ko bo uporabnik prišel na tvojo poslovno Facebook stran, bo verjetno opazil to značko, kar mu bo dalo vedeti, da tvoja stran hitro odgovarja na sporočila. Če se bo odločil in ti pisal, bo seveda na podlagi značke pričakoval ekspresen odgovor (ne pozabi, odgovoriti moraš v 5 minutah). In če ga bo dobil, bo lahko postal stranka. Zagotovila za to pa žal ni 🙂
Katera izmed teh treh novosti se ti zdi najbolj uporabna? Napiši mi spodaj v komentar 🙂
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor