Kako je dobil toliko članov, izveš, če prebereš pogovor z njim.
Simon Šketa v svojem prostem času rad kuha. In hkrati svoje recepte deli na Facebooku. V enem letu mu je uspelo zgraditi Facebook stran, ki ima danes več kot 13.000 članov, ob tem pa mu Facebook na njegovo spletno stran pripelje 50% vseh obiskovalcev.
Facebook je ključni element njegove kuharske spletne strani. Kot pravi, je potrebno za začetek nastopa na Facebooku (in tudi drugih družbenih omrežjih) najprej jasno zavedanje, kaj vse pomeni resno delo na družbenih omrežjih.
S Simonom sva se »spoznala« na Facebooku, kje pa drugje 🙂 Slučajno sem opazila njegovo Facebook stran, jo polajkala in kasneje našla nekaj zanimivih receptov, za katere sem menila, da bodo zanimivi vsebino za eno izmed Facebook strani, ki jih vodim. In res se je izkazalo, da so članom moje Facebook strani recepti strašno všeč, saj je eden izmed njih dosegel več kot 1300 klikov na Simonovo spletno stran.
Tako sva se nekako povohala, izvedela sem, da je Simon nekdanji novinar in radijski voditelj, v nekdanjem Mobitelu je vodil službo za odnose z javnostmi, sedaj pa že vrsto let deluje v marketingu vodilnega telekomunikacijskega operaterja. Poleg tega si Simon v prostem času vsake toliko zada izziv in letošnji je bil še posebej zanimiv – naučiti se kuhati ter to deliti z javnostjo.
V borih petih mesecih je na svoji spletni strani www.sketa.si pripravil in objavil že več kot 130 receptov, ki jih zaznamuje nekaj posebnosti. Morajo biti tako enostavni, da jih lahko brez posebnega napora pripravi skoraj vsakdo. Sestavine morajo biti enostavno dostopne, pri pripravi pa niso zaželeni eksotični kuharski pripomočki in naprave. Simon kuha jedi, ki so res uporabne in morda so njegovi recepti ravno zaradi tega tako priljubljeni.
Njegove recepte najdeš na www.sketa.si, redno pa jih objavlja tudi na svoji Facebook strani.
Po slabega pol leta kulinaričnega ustvarjanja ima Simon na Facebooku kar lepo število članov, avgusta 2015 jih je bilo že 13.600. Sicer nimam vpogleda v »drobovje« njegove FB in spletne strani, ampak oboje skupaj lepo deluje. Simon ima tudi povabilo k prejemanju receptov po mailu, s čimer gradi svojo lastno bazo uporabnikov.
Ker me je zanimalo, kako mu je uspelo v dobrem letu zgraditi tako veliko in uspešno Facebook stran, sva se malce pogovorila o tem. Iz njegovih izkušenj lahko najdeš kakšno uporaben nasvet tudi zate in grajenje tvoje FB strani.
Kulinarika je kot ustvarjena za družabna omrežja
Simon, po prvi odločitvi, da boš zamahoval s kuhalnico in po ustanovitvi spletne strani, je bila verjetno naslednja logična poteza tudi ustanovitev FB strani.
Kuhanje je lahko družabna dejavnost. Hrana je tudi doživetje in dogodek. O njej se radi pogovarjamo, izmenjujemo mnenja, izkušnje. Radi se pohvalimo z dosežki in radovedno občudujemo dosežke drugih.
Kulinarika je kot ustvarjena za družabna omrežja. Morda to potrjuje tudi pogled na poplavo fotk jedi na Facebooku, Twitterju ter Instagramu. Facebook mi omogoča stik z uporabniki, zelo targetirano promocijo objav, spremljanje mnenj, podajanje dodatnih napotkov in za povrhu možnost širitve mojega osebnega družabnega omrežja, ki je prav po zaslugi kuhanja postalo občutno večje kot prej.
Dejansko je stran na Facebooku najbolj pomembna vstopna točka, preko katere na spletno stran z recepti pride večina obiskovalcev. Ne znam si predstavljati, da bi moja spletna stran v tej začetni fazi dobro delovala brez zelo aktivno upravljane strani na Facebooku.
V Facebook stran sem letos vložil toliko denarja, da bi šel lahko z njim na izjemno dober dopust na Karibe
Trenutno imaš na svoji FB strani 13.600 članov. Kako si v enem letu prišel do take številke?
Facebook ni dobrodelna ustanova. Je zelo zahteven partner, ki obožuje evre in dolarje. Če spoštujemo njegovo logiko, dobimo nazaj ogromno.
Kulinarike sem se lotil z jasnim zavedanjem, da brez resnega vložka časa, energije, sebe in denarja ne bo šlo. Vsaj ne tako hitro, kot želim. Zagotovil sem svoja finančna sredstva, ki so letos v rangu vrednosti izjemno dobrega dopusta na Karibih. Presodil sem, koliko časa imam ob službi, samostojni skrbi za sina in dejstvu, da sem bolj ali manj sam za vse. Realno sem ocenil možnosti in si postavil cilje. Nato sem jih povečal za 100 odstotkov in si tako zagotovil dovolj visok izziv. Potem sem se lotil dela in se tudi povezal s profiji na posameznih področjih, tudi s tabo, ki mi zelo dobro svetuješ pri upravljanju družbenih omrežij.
Simon Šketa: Facebook ni dobrodelna ustanova. Je zelo zahteven partner, ki obožuje evre in dolarje. Click To TweetKaj počnem? Za začetek dosti kuham in odlično jem. Uživam. Ob tem pa ves čas usmerjeno oglašujem na Facebooku, tako hitreje pridobivam »lajke«, vlagam pa tudi v promocijo nekaterih objav, ki imajo ustrezen potencial. Spremljam organski doseg in nato plačani doseg. Če nekaj ne učinkuje, takoj prekinem investicijo in poskusim z drugo. Na začetku je bilo tega precej, sedaj pa je z rastjo priljubljenosti zrasel tudi organski doseg strani in objav.
Seveda pa opažam, da je nujno Facebooku nameniti dovolj časa. Objave morajo biti zanimive, besedila kratka, vabljiva, opazna. Fotke morajo biti čim bolj kakovostne. Hrano namreč najprej »zaužijemo« z očmi, nato z vonjem in okusom, za zaključek pa s spomini na prijetno doživetje. Če je recept dober, preverjen, enostaven, fotka privlačna in zanimanje ljudi veliko, bo veliko tudi interakcije ter deljenja takšne objave na zidovih oboževalcev. S tem se generira dober doseg in krog se zaključi.
Simon Šketa: Objave morajo biti zanimive, besedila kratka in vabljiva, fotke pa kakovostne. Click To TweetŠe nekaj. Odločil sem se za dokaj odprto komunikacijo z uporabniki. Ne maram Facebook strani, ki so zgolj oglasna deska spletnega portala, brez dodane vrednosti, brez občutka, da za njimi stoji živo bitje. Odgovarjam na komentarje, podajam dodatne napotke pri pripravi jedi in z veseljem sprejemam povratne informacije, predloge in izkušnje. Spremljam, kaj objavijo uporabniki in se po potrebi tudi vključim v pogovor. Ljudem brezplačno delim ideje za odlične jedi, to je zelo intimno doživetje. Zaupajo mi s hrano in to je ena izmed najbolj odgovornih oblik zaupanja. Moja naloga je, da zaupanje upravičim in navdušim.
Večje število oboževalcev je cilj, cilj pa je tudi stalna rast prometa na spletno stran, ki ga generira tudi Facebook stran
Kaj si postavil za cilje svoje FB strani? Ker sem prepričana, da FB strani ne vodiš »kar na blef«?
Cilj je 16.000 uporabnikov (lajkov) do konca 2015. Ti sami po sebi kot številka na zaslonu ne pomenijo veliko. To dokazuje ogromno slovenskih strani z zelo veliko oboževalci in skromno vključenostjo slednjih.
Torej, število oboževalcev je cilj, cilj pa je tudi rast všečkov posameznih objav, število deljenj objav, celotni engagement ter stalna rast prometa na www.sketa.si, ki ga generira tudi stran na Facebooku.
Med bolj mehkimi cilji je tudi vzpostavitev strani na Facebooku kot lastnega (owned) kanala za komunikacijo tistega ali dela tistega, kar sem. Ne skrivam se za psevdonimom, nastopam z družinskim priimkom, osebno in s svojo fotko. To je lahko naporno, je pa tudi nujno pri krepitvi prepoznavnosti. Kulinarika je doživetje in dogodek, zato ljudje radi vidimo, kdo je oseba, ki je odgovorna za našo hrano.
Facebook je ključni element mojega projekta
Kako ti tvoja Facebook stran pomaga pri spletni strani in kaj pomeni za tvoje kuharske podvige?
Več kot 50% obiska spletnega portala www.sketa.si izhaja iz klikanja objav na Facebooku. To pove veliko. Facebook je ključni element mojega projekta. Če bi mi jo ta trenutek nenadoma izbrisali, bi izgubil dobršen delež obiska na spletni strani in potrudil bi se, da stran dobim nazaj.
Verjamem v odprtost in sodelovanje, tudi na Facebooku
Kaj načrtuješ za svojo FB (in tudi spletno) stran za naprej?
Pričakujem, da bo prispela v sam vrh avtorskih kuharskih portalov v Sloveniji. Vmes sem odprl tudi FB portal Sladice dneva, ki je specializiran za sladice in ga urejam skupaj z urednikom portala Presno.si. Pri tem ciljam na kategorijo strani, za katerimi smo dejanski ljudje, ki kuhamo.
Nimam namena tekmovati z mediji, njihovimi portali z recepti ali stranmi blagovnih znamk jedi, pijač ter trgovskih verig. Oni imajo neprimerno večji budžet in konec koncev s svojim delom tudi ustvarjajo dobiček in si takšne vložke lahko in morajo privoščiti. Vsekakor sem vzpostavil tudi okolje, ki bo omogočalo promocijo tudi drugim, ki se ukvarjajo s hrano. Ne zgolj blogerjem, temveč tudi gostincem in skrbno izbranim blagovnim znamkam, ki jim zaupam in tudi podpirajo moje delo.
Že sedaj po lastni presoji delim zanimive recepte, sodelujejo lahko tudi oboževalci, za pobude sem vedno odprt in nasploh ne maram slovenske zaprtosti. Če nekdo del svojega uspeha doseže preko mojih portalov in strani, je to delno tudi zmaga in zadovoljstvo zame.
Mnoga podjetja na Facebooku prehitro obupajo in vanj vlagajo premalo energije in zavzetosti
Ker si »profi«, me zanima, kakšen pogled imaš na uporabo Facebooka za poslovanje v Sloveniji?
Njegov pomen narašča. Ima zelo dobre podatke o uporabnikih, možnosti oglaševanja so pestre in razširjenost Facebooka je ogromna. Če zna posameznik, podjetje ali blagovna znamka ustrezno delovati, lahko doseže veliko ter Facebook ustrezno umesti v svoj trženjski splet in aktivnosti odnosov z uporabniki.
Žal opažam, da mnogi prehitro obupajo ali pa naravnost podcenjujejo družbena omrežja ter vlagajo premalo energije in zavzetosti. Facebook je družabno omrežje. Pomislimo malo, kaj je družabnost. To, da si tam, zraven in ne obračaš hrbta. Uporabnike moraš imeti rad tudi, ko s tabo niso najbolj zadovoljni, še pred tem pa jih moraš ceniti.
Simon Šketa: Facebook je družabno omrežje. Kaj je družabnost?To, da si tam in ne obračaš hrbta. Click To TweetNajboljša motivacija je konkurenca
Za veliko mini in manjših podjetnikov je Facebook »kr neki«…. predvsem imajo občutek, da s FB-jem veliko dela, na koncu pa nobenega oprijemljivega rezultata, beri prodaje. Kaj bi se po tvoje moralo spremeniti v zvezi s tem oziroma kaj bi jim po tvojem mnenju najbolj pomagalo, da bi lahko Facebook dejansko pomenil učinkovito orodje za izboljšanje posla?
Zgodbe o uspehu so dober motivator tistih, ki Facebooku ne dajejo ustrezne teže. Najboljša motivacija je konkurent, ki na Facebooku naredi odmevne reči. Običajno to zbudi odločevalce. Morajo pa vedeti, da brez nič ni nič. Potrebuješ dobrega svetovalca za družbena omrežja, primeren proračun in za začetek jasno zavedanje, kaj vse pomeni resno delo na družbenih omrežjih tudi za ekipo v podjetju, prodaji, marketingu in konec koncev tudi direktorja, če gre za manjše podjetje. Resnici na ljubo pa obstajajo tudi podjetja, znamke, storitve in produkti, ki ne potrebujejo družbenih omrežij.
Simon Šketa: Obstajajo tudi podjetja in produkti, ki ne potrebujejo družbenih omrežij. Click To TweetObcestni oglas mogoče proda veliko gajbic paradižnika. To pa ne pomeni, da bo v tej obliki učinkoval tudi na Facebooku.
Na Facebooku zasebno in poslovno preživiš veliko časa. Kaj te najbolj zmoti pri podjetniških Facebook straneh?
Večina jih je neverjetno dolgočasnih. Manjka mi veselja, kakovostnega humorja, sproščenosti in spoštovanja specifik družbenih omrežij. Morda je tisti oglas ob cesti učinkovit in proda veliko gajbic paradižnika. To še ne pomeni, da bo v tej obliki učinkoval tudi na Facebooku. Kaj sploh je cilj podjetja na Facebooku? Prodaja, pozitiven vpliv na priklic, kaj tretjega?
Še nekaj opažam. Facebook strani blagovnih znamk in podjetij so pogosto vesolje zase. Vanj spustijo tiste, ki kliknejo gumb LIKE, podajo kakšen komentar in sodelujejo v nagradni igri. Potem se konča.
Koliko vodilnih FB strani aktivno spremlja sceno na Facebooku in recimo lajka objave drugih? Deli objave drugih na svojih zidovih ali podaja komentarje? Si predstavljate veselje in ponos Metke iz Domžal, ki na svojo Facebook objavo prejme komentar velike blagovne znamke ali znane osebe? Bi bili veseli komentarja Baracka Obame?
Še enkrat, Facebook je družbeno omrežje in to velja tudi za podjetniške strani. Menim tudi, da bodo blagovne znamke v naslednjih dveh do treh letih začele zelo agilno sodelovati z blogerji in mnenjskimi voditelji na družabnih omrežjih.
Vključeni bodo v komunikacije, njihovo javno mnenje bo štelo, bo deljeno na korporativnih portalih in bo del vsaj sekundarnih sporočil klasičnih komunikacijskih kampanj.
Zaupate Mateju in Tomažu iz Lidla? Jaz jima. Sta profija in omenjeni trgovec je v mojih očeh tudi z njima pridobil na ugledu in zaupanju v hrano, ki jo prodajajo. Mnenjski voditelji na družabnih omrežjih so v bolj razvitih okoljih zelo pomembni deležniki, ker lahko s svojim stališčem, ki odmeva, krepijo ali rušijo skrbno načrtovane zgodbe velikih podjetij in znamk.
Tukaj se začnemo pogovarjati o konkretnih finančnih posledicah v plus ali minus. Odnose z njimi je potrebno aktivno upravljati skozi odnose z javnostmi in tudi marketing. Eden izmed kanalov marketinga pa je tudi Facebook. Tudi sam bom postal eden izmed ustvarjalcev javnega mnenja in bom v doseganje tega vložil tudi svoj čas in sredstva. V tujini to deluje, pri nas pa še bo. Kmalu. In zmagale bodo tiste znamke, ki se bodo najprej zbudile.
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
[…] a Simonova stran v tem pogledu najbolj izstopa. Če nič drugega pa zaradi tega, ker je od najinega intervjuja pa do danes uspel pridobiti novih 10 000 […]