Si že kdaj prirejal/a nagradno igro na Facebooku? Si prepričan/a, da je potekala po vseh pravilih, predvsem Facebookovih?
Če nisi, preberi kompleten vodič po pravilih nagradnih iger na Facebooku v nadaljevanju.
Dolga leta je veljalo, da lajkanje, komentiranje in deljenje ne smejo biti način sodelovanja v nagradnih igrah.
Pravzaprav je tudi veljalo, da lahko nagradne igre na Facebooku potekajo zgolj v temu namenjenih aplikacijah. Največji problem teh aplikacij je bil, da so bile relativno drage, da je trajalo kar nekaj časa, preden se je nagradna igra lahko začela in da manjša podjetja zaradi cene in kompleksnosti težko privoščila izvedbo.
Ne glede na to, kako strog je Facebook včasih do podjetij, se je sčasoma pri pravilih nagradnih iger omehčal in jih precej sprostil. Tako lahko nagradne igre na Facebook straneh že kar nekaj časa potekajo tudi na časovnicah (zidovih) poslovnih strani, uporabniki pa lahko sodelujejo z lajki in komentarji.
PAZI: sodelovanje z deljenjem (slike, strani podjetja…) je še vedno prepovedano. Kaj pravijo o tem Facebookova pravila:
Nagradne igre in promocijske akcije lahko potekajo na straneh samih ali v posebni aplikaciji. Za sodelovanje v nagradni igri ne smete uporabljati deljenja ali označevanja, na primer »deli na svoji časovnici in sodeluj« ali »deli s prijateljem in si povečaj možnosti za nagrado«, »označi na sliki svoje prijatelje in sodeluj«.
Nagradne na Facebooku so drugače čisto fino orodje za povečevanje interakcij, pridobivanje novih kontaktov, povečevanje baze članov, vendar pa morajo biti izpeljane pravilno.
Prvič zato, da ne kršiš Facebookovih pravil in drugič zato, da imaš dober rezultat. Če jih izpelješ v nasprotju s Facebookovimi pravili, ti lahko Facebook nekega dne vzame stran. Za vedno. Če pa jih izvedeš »površno«, od nje ne boš imel pravega rezultata in bo nagradna igra zgolj strošek.
Pravila nagradnih iger na Facebooku: KJE jih lahko izvajaš?
na časovnici (timelinu, zidu) svoje FB strani za podjetje
ali pa
v posebni aplikaciji
OPOZORILO: na osebnem profilu nagradne igre ne smeš izvajati…sicer pa je uporaba osebnega profila za podjetja tako ali tako prepovedana.
Pravila nagradnih iger na Facebooku: KAKO jih lahko izvajaš?
Če izvajaš nagradno igro na časovnici svoje Facebook strani (zid), potem je vse v redu, če uporabniki v nagradni igri sodelujejo tako, da:
– lajkajo sliko, video, status, karkoli si pač izbereš
– komentirajo sliko, video, status
– objavijo sliko/komentar/mnenje na zidu tvoje Facebook strani
– pošljejo zasebno sporočilo in sodelujejo v nagradni igri (ampak tega ne priporočam, ker nihče drug ne vidi sporočila, razen administratorja. Poleg tega taka oblika sodelovanja ni najbolj transparentna in tudi ne dviguje interakcij na tvoji strani)
– pošljejo pravilen odgovor ali predlog na mail
Pravila nagradnih iger na Facebooku: KAKO nagradnih iger NE SMEŠ izvajati?
V skladu s Facebookovimi pravili od uporabnikov ne smeš zahtevati, da v nagradni igri sodelujejo tako, da:
- delijo tvojo Facebook stran
- lajkajo tvojo FB stran, da sodelujejo
- se označijo na sliki (po pravilih Facebooka se na slikah, kjer niso prisotni, uporabniki ne smejo označevati, niti jih ne smeš ti
- delijo sliko ali status z drugimi in sodelujejo
MIMOGREDE: številni uporabniki so zaradi napačnega prirejanja nagradnih iger na Facebooku že tako deformirani, da objave, ki samo omenjajo nagradno igro , že kar avtomatsko delijo, ne da bi to kdo z besedico zahteval od njih.
Pravila nagradnih iger MORAJO obvezno vsebovati
- Kdo prireja nagradno igro, jasen opis načina sodelovanje, opredelitev in vrednost nagrade, datum žrebanja, ostale obvezne vsebine v skladu z zakoni (točno kateri zakoni urejejao izvajanje nagradnih iger najdeš tukaj
- Obvezno določilo, da Facebook na noben način ni sponzor nagradne igre, v njej ne sodeluje in je ne prireja. V osnovi to pomeni, da Facebook odvežeš čisto vsake odgovornosti v zvezi z izvedbo nagradne igre, podelitvijo nagrade…
Pravila nagradnih iger na Facebooku: KAKO lahko oznaniš in kontaktiraš nagrajence?
Ko je nagradne igre konec, je treba o nagradah obvestiti nagrajence in tudi vse ostale, ki so sodelovali v nagradni igri. To lahko storiš tako, da:
- objaviš status, v katerem zapišeš vse nagrajence
- jih označiš v komentarju pod objavo z zvezi z nagradno igro
- jim pošlješ email z obvestilom (če so ga ob sodelovanju v nagradni igri oddali)
- jih napišeš na svojo spletno stran in na Facebooku objaviš link do seznama nagrajencev
Ker Facebook svoja pravila nenehno spreminja, se lahko zgodi, da ta pravila čez nekaj mesecev (vsaj deloma) ne bodo veljala več. Zato ti priporočam, da vsaj enkrat na dva ali tri mesece preveriš, kakšna so trenutno veljavna pravila nagradnih iger na Facebooku. Če ne prej, to nujno preveri, preden se lotiš nagradne igre.
In ne pozabi: nagradne igre na Facebooku niso same sebi namen, ampak imajo ponavadi točno določene cilje. Predvsem za poslovno Facebook stran, ki nagradno igro prireja.
Izvajanje nagradne igre samo zato, da je nagradna igra, nima smisla. Isto velja tudi pri določanju nagrad. Vinjete, Iphoni in Ipadi zagotovo niso najboljša izbira, če si kozmetični salon ali jezikovna šola.
Če poznaš koga, ki je kršil pravila nagradnih iger na Facebooku, klikni gumb s pismom na levi in mu tale vodič pošlji po mailu 🙂
mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
[…] preden se sploh lotiš nagradne igre, se prepričaj, da si na pravi poti. Tukaj si lahko prebereš več o nagradnih […]