Na Facebooku se da doseči marsikaj, če se le stvari lotiš s srcem in načrtom. Iztok in Jaka iz Kracarije.si iz risbic otrok delata plišaste igrače, ki ostanejo kot lep spomin na otroštvo. S svojo idejo sta na trg vstopila septembra 2014 in seveda sta kmalu zatem ustanovila tudi stran na Facebooku. Vanjo sta v tem času vložila okoli 200 EUR in več kot 1000 ur dela.
Danes okoli 40% svojih kupcev »spoznata« na Facebooku, trdno pa sta prepričana, da Facebook stran ne more biti uspešna, če je zgolj prodajno naravnana.
Dokler nisva razvila dodatnih vsebin, je bila najina FB stran povprečna oglasna deska
Tako kot večina podjetij na začetku svoje poti, sta tudi vidva takoj skočila na Facebook. Zakaj?
Ha, FB stran sva najprej postavila samo zato, ker sva mislila, da jo pač moraš imeti. Na začetku nisva imela ne načrta ne ciljev in sva bolj ali manj jadrala po svoje. Po prvih objavah nama Facebook stran nikakor ni bila všeč, ker je (milo rečeno) izgledala kot oglasna deska. In to povprečna oglasna deska. Čisto preprosto povedano, manjkala nama je druga in tretja dimenzija.
Ker sama nisva točno vedela, kako naj bi bile te dimenzije videti, sva poiskala nasvet, vse skupaj smo dodobra predebatirali in potem se nama je odprlo. Zelo sem vesel, da sva uspela najti in razviti te dodatne dimenzije, bolje rečeno vsebine, ki dajejo FB strani Kracarije življenje, otroško razigranost in posledično aktivne sledilce.
Trenutno (september 2015) ima Facebook stran Kracarije nekaj več kot 3.300 članov, ki sta jih uspela zbrati v enem letu. Kaj vajina Facebook stran pomeni za vajin posel?
To pomeni več kot 3300 možnosti, da nekomu polepšamo dan 🙂 Naš cilj je predvsem druženje, v drugem koraku pa širjenje in utrjevanje znamke Kracarije. Z navihanimi in pozitivnimi objavami, s katerimi se sledilci poistovetijo, nisi več strogo tretiran kot statično podjetje, ampak kot podjetje, ki je ljudem blizu.
Veseli naju, da imava toliko aktivnih sledilcev, ki nama (z razlogom) zaupajo. Naš gumb “SHOP NOW” sicer ni ravno najbolj klikan, zato pa prejmemo ogromno zasebnih FB sporočil.
Jaka Novak, Kracarije.si: Vsa sporočila na FB jemljemo resno in nanje vedno takoj odgovorimo. Click To TweetTa se delijo v tri skupine:
- vprašanja sledilcev pred nakupom,
- feedback kupcev in
- navdušena sporočila s pohvalami naše ponudbe in FB vsebin.
Vsa sporočila jemljemo zelo resno in nanje vedno odgovorimo v najkrajšem možnem času. Pogosto se zgodi, da ob prvem odgovoru na sporočilo, v katerem se podpišem “Lp, Jaka”, sledi začuden odgovor, v smislu, da so na drugi strani pričakovali žensko 🙂
Glede na to, da je zelo pogosto prvi stik s podjetjem ravno preko FB, ga (FB seveda) jemljeva zelo resno.
Za FB stran sva od septembra lani porabila okoli 1100 ur dela
Kdo v Kracarije.si dela/vodi Facebook stran? Imata kakšno pomoč?
FB stran Kracarije delava sama. Seveda sva na začetku potrebovala pomoč v smislu odkrivanja dodanih vrednosti in vsebin, s katerimi sva FB stran iz oglasne deske spremenila v nekaj povsem drugega.
Potrebovala sva klik v glavi, da sva FB razumela na pravi način in da sva lahko postavila strateške cilje. V nasprotnem primeru bi verjetno ostala v začaranem krogu norih ekstra popustov, fotografij naših izdelkov in nagradnih iger.
FB stran Kracarije delava sama, ker uživava v kreativi. Uživava v izzivih, ki jih prinaša neposreden stik s kupci. Odkar razumeva (oz. se nama zdi, da razumeva J), kako deluje promocija na Facebooku, je vse skupaj postalo velik užitek. Sama jo delava tudi zato, ker je občutek, ko ti nekdo pove, kako zelo uživa na tvoji FB strani, neprecenljiv.
Koliko časa v povprečju porabita za vodenje svoje Facebook strani na teden? Sem štejeva vse, razmišljanje, ideje, realizacijo idej, objave in potem pregled rezultatov?
Najbolje, da čas za pregled in analizo rezultatov izpustimo. Ob tako dobrih možnostih spremljanja statistike v živo naju pogosto zanese v obsežnejše analize. Prav tako bi zelo težko ocenil čas, ki je namenjen razmišljanju in oblikovanju idej, saj to pogosto počnem med vožnjo.
Če po svetu hodiš z zelo odprtimi očmi, lahko kar črpaš in črpaš, pa zato ne potrebuješ dodatnega časa. Realizacija idej in pisanje spremnega besedila pa zahtevata svoj čas. Pogosto delno pripraviva objave za nekaj dni vnaprej, da imava še dovolj časa za popravke in optimizacijo. Na grobo lahko ocenim, da dnevno za FB nameniva kakšni dve uri.
Od kod črpata navdih za vse te super odzivne objave?
O hvala! Vesela sva, da se ti zdijo super 🙂 Črpava iz vsakdanjih situacij, doživetij, iz svojih starih zvezkov iz male šole, direktno od sporočil sledilcev … predvsem pa iz srca. Drugače ne gre. Čuti se, če so vsebine ustvarjene na silo. Zato jih pripravljava popolnoma neprisiljeno, a premišljeno. Je pa res, da pred objavo rada stestirava vsebine pri svojih prijateljih, na katere se vedno lahko zaneseš, da bodo odkriti.
Koliko denarja v povprečju na mesec namenita za FB stran?
Mesečno povprečje je 0 €. Približno štirikrat v letu (vsak letni čas) zaženemo kakšno manjšo FB oglasno kampanjo. Teh je bilo več čisto na začetku, da smo lažje splavali.
Najmanj 40% kupcev smo spoznali na Facebooku
FB stran je bila postavljena septembra lani. Kaj vama je v tem času prinesla Facebook stran v smislu novih strank ali kontaktov?
V tem času smo v Facebook stran investirali manj kot 200 €. Je bilo pa potrebnega toliko več časa, da sva jo spravila v življenje. Ocenjujem, da sva za to porabila kakšnih 1100 ur, ki pa so se vsekakor izplačale. V prvi vrsti nama je Facebook stran prinesla aktivne sledilce, ki so ali pa še bodo postali kupci. Groba ocena je, da smo se z najmanj kakšnih 40% kupcev spoznali na naši FB strani.
Prisotnost na FB nam omogoča, da naredimo kar se da dober prvi vtis, gradimo zaupanje in dobimo klik na spletno stran ali prijavo na mailing listo.
Jaka Novak, Kracarije.si: FB nam omogoča dober prvi vtis, grajenje zaupanje in potem klike na spletko Click To Tweet
Največji (strateški) uspeh vajine Facebook strani v tem času je bil? Pa ne sprašujem o lajkih ali delitvah, temveč o čisto poslovnem vidiku (novi email kontakti, nove stranke…)
Velikih uspehov je več. Prvi je bil ta, da smo svoje sledilce aktivirali. Zadnji uspeh pa je ta, da so ti kasneje postali naši kupci. Vmes pa je potrebno kar nekaj trdega dela za tudi tiste manjše zmage, ki pa so ravno tako pomembne.
Med te manjše zmage štejem na primer klik na spletno stran ali pa vpis na mailing listo, ki potem zahteva svoje negovanje. Za velik uspeh štejeva večje število kupcev in neverjetno prepoznavnost Kracarij. Ravno pred kratkim sva dosegla večji uspeh z našimi pobarvankami. V petih dneh smo mailing listo povečali za dobrih 180 naročnikov.
V petih dneh sva dobila 180 novih mail kontaktov
V petih dneh 180 novih mailov? Vrhunsko. Povej mi, kako sta to izvedla?
Ker veva, da so med najinimi člani večinoma mamice z otroki oziroma starši, jima vsake toliko pripraviva pobarvanke. Otroci jih namreč obožujejo, sploh pa pridejo prav na kakšno deževno soboto ali nedeljo. No, in tako sva pripravila paket 15 pobarvank z jesensko noto (ježek, listje, želod, …), jih obstoječim naročnikom poslala po mailu kot majhno presenečenje in darilo. Seveda pa sva naredila tudi objavo za Facebook, namen te objave je bil dobiti dodatne naročnike na najin seznam mailov.
Objava na Facebooku:
Objavo sva še dodatno podkrepila s plačanim oglaševanjem v skupni vrednosti 16 eur, objava pa se je na ta način prikazovala skupno 5 dni.
V tem času se je na prejemanje pobarvank prijavilo kar 186 ljudi, kar pomeni 186 novih kontaktov in potencialnih strank.
Kratek povzetek kampanje:
Znesek oglaševanja: 16 EUR
Rezultat: 186 novih email kontaktov
Cena na pridobljen kontakt: 9 centov
Minimalna potencialna vrednost pridobljenega kontakta: 43 EUR (kolikor stane najcenejša igrača Kracarij iz pliša)
Teoretično vprašanje – kaj če ne bi imela FB strani oziroma če bi danes nenadoma izginila?
Če bi FB stran nenadoma izginila, bi nekaj dni vladala nepopisna panika. In potem še nekaj dni. Potem bi pa verjetno postavili novo. Všeč nama je, da v tem primeru govorimo s predpostavko “ČE”.
V tem trenutku si resnično težko predstavljava poslovanje brez FB, ki je v primeru Kracarij zelo pomemben. Verjetno bi našla kakšen drug način za druženje s kupci, ki si ga zdaj težko predstavljava.
Aja, pogosto se zgodi, da naju kupci prosijo, naj z objavo fotografij izdelkov počakava do datuma, ko bodo izdelek kot darilo podarili naprej – kar pomeni, da kljub zelo majhemu številu objavljenih izdelkov, sledilci zelo dobro vedo kaj počnemo in nas redno spremljajo. Objavimo pa le kakšen odstotek izdelkov. Brez FB bi bili enostavno nepopolni.
Potreben je cilj, ki ni zgolj nabiranje všečkov
Kaj je najbolj pomemben nasvet, ki bi ga dal podjetnikom, kot sta vidva, glede uporabe Facebooka za biznis?
Vprašanje za milijon evrov 🙂 Najin nasvet je povzetek najinega dela na Facebooku. Misliva, da FB stran ne more biti uspešna, če je (direktno) prodajno naravnana. Je pa odlično orodje za druženje s potencialnimi kupci, gradnjo zaupanja in znamke ter hitro posredovanje informacij, ko in če jih sledilci želijo. Svetujeva potrpežljivost, odkritost in pogum za drugačnost. Potreben je cilj, ki ni zgolj nabiranje všečkov.
Jaka Novak, Kracarije.si: Facebook stran ne more biti uspešna, če je samo prodajno naravnana. Click To Tweet
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor