Evo, zdaj imaš spletno stran, urejeno prijavo na e-novice, police v spletni ali navadni trgovini so napolnjene, Facebook stran je vzpostavljena, zdaj pa … hm, zanima te, koliko časa bo trajalo, da se bodo poznali Facebook rezultati. Enoznačnega odgovora žal ni, vse je odvisno predvsem od tega, koliko časa in denarja si pripravljena vložiti v Facebook, kdo je tvoja ciljna publika ter seveda od tega, kakšne rezultate pričakuješ.
Pravo vprašanje je, kaj zate pomeni rezultat?
To je namreč prva stvar, ki jo moraš definirati.
Kaj zate pomeni rezultat:
- je to povečanje obiska spletne strani
- pospeševanje prodaje
- prijava na e-novice ali kaj drugega?
To je pomembno zato, ker vsak od naštetih ciljev zahteva drugačno pot, drugačne prijeme, spremljanje različnih metrik in nenazadnje tudi različen čas, v katerem lahko upravičeno pričakuješ, da bi se zdaj res lahko že kaj zgodilo.
Recimo, praktičen primer: bazo članov lahko hitro povečaš, a kako hitro pa je odvisno predvsem od tega, koliko denarja si pripravljena nameniti v promocijo strani. Dejstvo pa je, da ti plačana promocija sama po sebi še ne bo prinesla ničesar otipljivega, sploh če ne boš dnevno pripravljala zanimivih vsebin, s katerimi se boš povezovala z oboževalci tvoje strani.
Lahko izbereš tudi težjo pot (ki je ne priporočam) in se odločiš, da v Facebook ne boš namenila niti 1 evra, a potem lahko pričakuješ, da bo pot trnova, dolga in lahko se zgodi, da boš čez 3 mesece na istem ali malo boljšem nivoju kot danes. To pa ni OK, a ne?
Podobno velja tudi za prodajo: z dobro pripravljenim oglasom se lahko hitro znebiš starih zalog, ki ti stojijo na policah, organska, tj. neplačana, naravna pot samo preko „kakovostnih“ vsebin je lahko zelooooo dolga in traja mesece, preden prideš (če sploh!) do prvih rezultatov. Hm, to se ne sliši ravno optimistično, a ne?
Koliko časa, truda in denarja si pripravljena vložiti v Facebook?
… tako hitro se bodo poznali Facebook rezultati, ki si si jih zastavila v prejšnjem odstavku. A vidiš – vse je relativno, sploh na Facebooku!
Bolj, kot boš zagrizena, bolj, kot boš aktivna in željna novih znanj, pripravljena testirati različne tipe objav, različne ure in dneve, prej boš videla, kaj pri tvojih sledilcih vžge in kaj ne, TOREJ prej boš lahko pripravila objavo, ki bo tvojemu občinstvu pisana na kožo in bodo naredili točno to, kar od njih želiš in pričakuješ (beri: prišlo bo do rezultata).
Če boš objave dodatno promovirala, boš dosegla večji krog ljudi, s katerim boš prej dobila bolj jasno in realno sliko, ali si na pravi poti ali pa bi morda lahko še kaj izboljšala. Začneš lahko s čisto minimalnim finančnim vložkom, recimo 5 €, potem pa vidiš, kako se stvari odvijajo naprej.
Če bodo ljudje ugriznili v vabo in se dobro odzvali na tvojo objavo, primakni zraven še kak dodaten evro in izboljšaj rezultat, v nasprotnem primeru pa raje razmisli, kaj bi lahko naredila bolje.
Ok, Mojca, ampak eno približno cifro mi pa ja lahko poveš?
Ja, lahko! Po mojih izkušnjah lahko realne rezultate vidiš in pričakuješ po približno treh mesecih aktivnega delovanja.
V tem obdobju lahko ustvariš dovolj objav, na podlagi katerih lahko vidiš realno sliko dosega na splošno, oceniš, katere objave, ob katerih urah in dnevih ti prinesejo najboljši rezultat, prav tako pa lahko ustrezno oceniš, s katerimi objavami (in zakaj) si brcnila v temo. To jasno ne velja za plačane objave in oglase, v tem primeru lahko zelo hitro vidiš, če si ga „usekala“ mimo ali si na pravi poti, predvidevam pa, da te zanimajo predvsem brezplačne variante.
Zaključna misel tega prispevka ti morda ne bo všeč, ampak jo bom vseeno delila s tabo. Facebook ti ne bo kar dal rezultatov – vse je odvisno predvsem in samo od tebe, Facebook je samo orodje, od tebe pa je odvisno, ali ga boš (pravilno) uporabila ali ne.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor