Resnici na ljubo, prodajati na Facebooku ni prav enostavno. Pravzaprav je zadnje čase celo nezaželeno, saj je Facebook opozoril, da bo skrival preveč prodajne objave. Neposredno na Facebooku boš torej težko kar direktno prodal. Obstaja nekaj redkih, svetlih izjem, vendar jih je tako malo, da jih tokrat pustiva ob strani.
Facebook NI medij za direktno prodajo in NI oglasna deska za tvoja promocijska sporočila. Facebook je medij, kjer (z)gradiš odnos s stranko do te mere, da nekoč kupi od tebe ali uporabi tvoje storitve.
Kako prodajati na Facebooku?
Ne prodajaš na Facebooku, ampak na Facebooku zgradiš odnos s stranko do te mere, da ti zaupa in ko pride do trenutka, v katerem se odloča za nakup, je zaradi odnosa, ki ga imaš, več možnosti, da bo kupila pri tebi. Kako pa zgradim odnos s strank? Ohlapno rečeno, z veliko časa, truda in potrpljenja. Konkretno pa z naslednjimi 4 koraki:
Določi svojo ciljno stranko
Kdo je tvoja ciljna stranka? Koliko je stara in zakaj potrebuje tvoj produkt/storitev? Kakšne težave zanjo rešuje tvoj produkt?
Največja napaka, ki jo lahko storiš je, da na svoji Facebook strani zbereš pisano množico članov od vsepovsod, od katerih pa jih je zgolj peščica takih, ki bi jih tvoj produkt/storitev zanimal. Zatorej ne zapadi v skušnjavo, da bi imel na tisoče in tisoče članov. Raje jih imej manj, pa naj bodo tisti bolj ciljani in zato tudi bolj dovzetni za tvoje objave (preveri še, koliko in kdaj objavljati na Facebooku).
Komuniciraj, komuniciraj in še enkrat, komuniciraj
Na svoji Facebook strani čimveč komuniciraj s svojimi člani, temu je namenjena. V obliki objav zanimivosti, koristnih nasvetov, vprašanj, raziskav mnenja, ipd. Naj tvoj cilj pri teh objavah ne bo zgolj prodaja. Bodi prijazen, poskušaj se čim bolj približati svojim članom in odgovori na vse komentarje ali vprašanja. Ja, prav si prebral, na vse. Zakaj? Na ta način bo tvoj član (in morda tudi potencialna stranka) dobil občutek, da ga upoštevaš, da ceniš njegov odziv, njegovo mnenje in da ga ceniš dovolj, da mu odgovoriš. Verjemi, prav take malenkosti so lahko razlika med tem, da stranka pride k tebi ali odkoraka drugam.
Če dam čisto konkreten primer z ene od Facebook strani, ki jih upravljam: Oče, reciva mu Matej, je za svojega otroka iskal novo dejavnost. Po Facebooku in internetu je poiskal kontakte klubov, ki bi lahko prišli v poštev in z njimi skušal navezati stik. V večini primerov je naletel na tišino…preprosto mu na maile in zasebna sporočila po Facebooku niso odgovorili. Ko je že skoraj obupal, je naletel na stran moje stranke. Poskusil je še zadnjič. Od administratorja Facebook strani, kamor je napisal sporočilo, je v 15 minutah prejel odziv, izčrpen odgovor na svoje vprašanje, skupaj z vsemi kontakti, na katere naj se obrne. In kaj se je zgodilo? Moja stranka je zgolj zaradi hitrega, prijaznega in človeškega odziva dobila novo stranko. Stranko s Facebooka.
Ponudi jim zgodbo in zanimive, koristne vsebine
Stopi za trenutek na stran in povsem trezno in realno oceni, kaj pravzaprav prodajaš.
Če si salon s sedežnimi garniturami, ali resnično prodajaš »sedežno garnituro, dimenzije 3 x 1 m, višine 80 cm, z naslonom za roke in vzglavnimi blazinami«? Če si odgovoril pritrdilno, premisli še enkrat. Na Facebooku namreč s tem ne boš prišel daleč. V resnici prodajaš tisti čudovit občutek, ki ga doživimo vsakič, ko se na smrt utrujeni zleknemo na tvojo sedežno garnituro.
Zatorej zakoplji v kreativne ideje svoje ekipe in pri svojem poslu poišči tisto zgodbo in vse pozitivne občutke, ki spremljajo tvoj produkt, jih ubesedi in objavljaj na Facebooku.
Spremljaj»izplen«
Če je »izplen« obisk na spletni strani, ga spremljaj in poglej, koliko obiska ti prinaša tvoja Facebook stran. Seveda pri tem ne pozabi, da majhna Facebook stran prinese malo obiska (seveda, saj je še na začetku), večja stran pa prinaša več obiska.
Če je tvoj »izplen« nov kontakt (na primer klic ali mail naslov), novo stranko vprašaj, kje te je našla. Nekateri ti bodo to povedalikar sami od sebe. Če reče, da te je našla na Facebooku, si to dobro zapomni. Ko pride k tebi, jo lahko nevsiljivo povprašaš, kaj ga/jo je prepričalo, da se je odločila prav za tvoje podjetje. Lahko boš prijetno presenečen 🙂
Mojca
(slike: Pixabay)
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor