Vprašanje »kako oglaševati na Facebooku« bi bilo morda bolje (da bo tudi bolj razumljivo) spremeniti v »kako izvajati marketing na Facebooku«, saj je Facebook za podjetja pravzaprav marketinško orodje. Rezultati oglaševanja na Facebooku ne pridejo sami od sebe, ampak je treba celo reč pravilno uporabljati. Vsa socialna omrežja, ne samo Facebook, imajo svoje zahteve, svoje specifike in tudi »način« uporabe, če želiš od njega dobiti rezultate.
Kako oglaševati na Facebooku, da bodo od tega tudi rezultati?
#1 Uporabljaj Facebook stran za podjetja ne pa osebnega profila
Kljub temu, da Facebook izrecno prepoveduje uporabo osebnega profila za poslovne namene, je še veliko (majhnih ali manjših) podjetij, ki imajo osebni profil namesto strani za podjetje. Zakaj je to problematično?
- Ker ti lahko Facebook v vsakem trenutku preprosto »vzame« oziroma zapre profil, saj kršiš njihova pravila uporabe.
- Ker je osebni profil omejen s 5000 prijatelji. Ko dosežeš to mejo, ne moreš dobivati novih prijateljev.
- Ker osebni profil nima možnosti analitike in statistike (Insights). Tako ne moreš videti podatkov o starostni strukturi tvojih prijateljev, ne veš točno od kod prihajajo, ne moreš dobiti podatka o virih novih članov (tvoja spletna stran, Google, ipd)…
- Ker enostavno ni »etično«. Pa tudi nekam nenavadno je, ko ti Facebook prikaže opomnik »Avtostekla Mihič danes praznuje rojstni dan.” Nekako ne gre skupaj, kajne?
Moj nasvet: takoj prenehaj uporabljati osebni profil in ustvari poslovno stran na Facebooku. Najprej ustvari poslovno stran za podjetje tukaj. Potem poskušaj iz osebnega profila člane preusmeriti na poslovno stran. S tem bo sicer nekaj več dela, toda poslovna stran je za oglaševanje in pravilno komunikacijo na Facebooku edini pravilen način.
Osebni profil lahko z nekaj kliki spremeniš v poslovno stran, vendar je pri tem nekaj »nevarnosti«. Lahko se ne bodo vsi člani »prestavili« na poslovno stran, večina pa se jih bo le. Največji problem je, da interakcija pade na nič. Dobesedno na nič. Če imaš torej na osebnem profilu 5000 prijateljev, lahko pričakuješ, da boš na posamezno objavo dobil en do dva lajka ali pa celo nič. Zato je to potrebno dobro razmisliti, ali boš profil spremenil v poslovno stran.
#2 Objavljaj vsaj enkrat na dan
Če želiš na Facebooku učinkovito oglaševati, se je nujno potrebno posvetiti rednim objavam na strani. To ne pomeni enkrat na teden ali samo na nekaj dni… in to tudi nikakor ne pomeni enkrat na tri tedne, ko je slučajno nekaj prostega časa.
Razumem, da je v tvojem podjetju en kup drugega dela, toda z objavo enkrat »vsake kvatre« bo oglaševanje na Facebooku resnično popolnoma neučinkovito in iz tega zagotovo ne bo rezultata.
Kako oglaševati na Facebooku ob vseh rednih dnevnih obveznostih?
- Pripravi si tedenski urnik objav
Sestaviš ga lahko enkrat tedensko, ko imaš največ miru in časa. V njem okvirno določiš, kaj boš objavil in kdaj. Na primer, v ponedeljek dopoldne boš objavil fotko ali utrinek iz podjetja, v torek zvečer povezavo do koristnega zapisa na spletni strani, v sredo dopoldne boš svojim članom postavil kakšno vprašanje, v četrtek zvečer na primer kakšno zanimivost iz tvoje branže, v petek dopoldne spodbuden citat. Ne pozabi na kakšno objavo tudi v soboto in nedeljo. Z urnikom objav boš manj pod stresom, kaj objavljati na Facebooku, hkrati pa boš imel dober pregled nad objavami celega tedna.
- Sprogramiraj objave vnaprej
Facebook ponuja možnost programiranja objav, to pomeni, da spišeš objavo kot običajno, potem pa določiš dan in uro objave. Ob določenem terminu nato Facebook samodejno objavi tvoj post. Včasih se mu sicer malce pokolca pa to malo pozabi, zato ne pozabi preveriti, ali se je vsebina dejansko objavila. S programiranimi objavami ne rabiš biti v tistem trenutku pri računalniku ali telefonu, pa bo kljub temu vse objavljeno.
- Sproti preglej dogajanje na strani
Ko se sprogramiran post objavi, ne pozabi čez kakšne pol urice pogledati, kaj se dogaja z njim. Je kakšen komentar, ki potrebuje odgovor? Je kakšen drug zapis na zidu, na katerega moraš odgovoriti? Predlagam, da stran preveriš vsaj trikrat, takoj zjutraj, vsaj enkrat cez dan in še zvečer.
- Uporabljaj aplikacijo za pametne telefone
Pages manager je na voljo za Android in Iphone. Naloži si ga na svoj telefon in kjerkoli si, na kavi, na sestanku ali na terenu, lahko občasno preveriš, kaj se dogaja na tvoji Facebook strani. Hitro in skoraj mimogrede lahko tudi odgovoriš na komentarje, vprašanja in druge objave. Facebook nikoli ne spi 🙂 Jasno, ni treba preverjati ob dveh zjutraj, s tem brez slabe vesti počakaš do zjutraj.
#3 Ne uporabljaj Facebooka za oglasno desko
Ko si razmišljaš, kako oglaševati na Facebooku, si je treba pred tem razjasniti, kaj Facebook pravzaprav je in kako deluje. Oglaševanje na Facebooku ni klasično oglaševanje, v katerem publiki n-krat predvajamo oglasno sporočilo in upamo, da bodo na to sporočilo odreagirali.
Kako oglaševati na Facebooku, da se bodo člani odzivali? Oglaševanje naj poteka drugače, v obliki sodelovanja, pogovora, v obliki dvosmerne komunikacije, druženja, grajenja zaupanja. Prav tako ni instant, ampak deluje na dolgi rok.
Ravno zadnjič sem imela na eni izmed strani, ki jih upravljam primer, ki pove, koliko časa lahko traja, da član na Facebooku naredi tisti »veliki korak« od člana do stranke. Ena izmed članic je napisala: »Že več kot eno leto sledim vaši strani na FB in zdaj sem se odločila, da bi se vam pridružila na izletu«. Si prebral to? ENO LETO. Ampak, veš kaj? Šla je na izlet 🙂
Kaj objavljati in kako oglaševati na Facebooku, da bo zanimivo in da bo tudi dalo kakšen rezultat?
Objave na Facebook strani naj ne bodo le objave o super akcijah ali suhoparne povezave na spletno stran brez kakršnegakoli opisa. Naj bodo koristne, zabavne, lahko tudi malce izzivalne, odvisno spet od posameznega podjetja. Raznolikost je prav tako zelo pomembna. Naj velja pravilo 80/20. To pomeni, naj bo 80% objav na tvoji strani sestavljenih iz uporabnih informacij ali podatkov (kako psa pozimi zaščitimo pred soljo, če ste veterinar; morda zanimiv predlog za izlet po okolici, če ste hotel; kako na Kitajskem reci dober dan, če ste prevajalska agencija; ipd). 20% objav je lahko malce bolj prodajno naravnanih, torej kakšna povezava na spletno stran, kjer imaš ta trenutek ravno akcijo.
Če svojim članom nekaj daješ, daješ, daješ, potem ti ne bodo toliko zamerili, če jih boš za nekaj prosil oziroma jim »malo prodajal«. Če pa si boš to privoščil prepogosto, se bodo namrdnili in odšli.
Potrebuješ pomoč pri svoji Facebook strani? Potem me klikni tukaj 🙂
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Dodaj odgovor