Položiva si karte na mizo: kolikokrat si se že zalotila, da si pregledovala druge objave na Facebooku, ob tem pa malce osuplo, malce pa nevoščljivo štela njihove delitve in komentarje? Si, a ne?
In ob tem si se spraševala, ja pa kako jim to uspe? 800 delitev? Ma ta Facebook to kar nekaj po svoje počne ali pa si delitve kupujejo! Ni šans, da dobiš toliko delitev, če pošteno delaš!
No, kolikokrat? Veljajo samo iskreni odgovori in brez skrbi, nisi edina, ki to počneš.
Upam si trditi, da je to čisto tipična FB zanka, v katero smo se vsi že kdaj ujeli.
Razlika je samo v tem, da nekateri ostanejo pri negodovanju, drugi pa k problemu pristopijo sistematično in sčasoma ugotovijo, da je razlika med objavami, ki poženejo veliko delitev in takimi, ki so komaj omembe vredne, samo v vsebini.
Ja, prav si prebrala. Razlika je samo v vsebini!
Obstajata vsebina in Vsebina
Poznaš trditev, da je vsebina kraljica spleta – Content is King? In pazi, sploh ni pomembno, ali govorimo o tvoji FB strani, spletni strani ali novičkah, ki jih pošiljaš po e-mailu: vsebina je ključnega pomena pri komunikaciji s tvojimi sledilci.
Spletna stran, Facebook in e-mail so samo mediji, posredniki, ORODJA, ki ti pri tem pomagajo. Če povem drugače: brez dobre vsebine ne bo uspeha, pa čeprav tvoja FB stran šteje 10 000 članov.
Če želiš, da se tvoje objave delijo, moraš v zameno ponuditi dobro vsebino, kar pa suhoparni opisi, povezave na izdelke in popusti defitivno niso.
Uporabniki smo naveličani, ah, kje naveličani, dobesedno zasičeni smo z nenehnimi popusti, akcijami in mega ugodnostmi, s katerimi nas bombardirajo praktično od povsod.
Take objave nas preprosto ne ganejo več, redko bomo nanje kliknili po lastni volji in še toliko težje jih bomo delili, sploh na socialnih omrežjih.
Povej mi, zakaj neki bi med prijatelje podelila “novico”, da je danes zadnji dan mega popustov v tvoji trgovini? Ali pa da imaš novo spletno stran? Oprosti za direktno in nesramno vprašanje, ampak ali misliš, da tvoje člane to zares briga?
Kakšno dodano vrednost prinaša taka vsebina tvojim sledilcem, njihovim prijateljem in prijateljem od prijateljev? Prav nobene. Zato nimajo razloga, da bi take objave delili.
Dobro, Mojca, potem mi pa povej, kaj se bo delilo?
Originalna in unikatna vsebina.
Ljudje radi delimo vsebine, ki odstopajo od povprečja, določeno tematiko obravnavajo z drugačne perspektive in v nas vzbudijo občutek »to je pa tako kot bi jaz napisala« ali »oh, pa saj res, kako da se nisem jaz tega domislila.« Bistveno je, da se z zgodbo poistovetimo in se v njej prepoznamo.
Konjeniški klub Grič je to nalogo opravil z odliko. Njihov prispevek 7 pogostih zmot o konjih in jahanju v konjeniških klubih in tudi drugje je delilo več kot 88 ljudi, kar je magična številka predvsem zaradi tega, ker je njihova FB stran v času objave prispevka imela manj kot 1000 članov. Objava jim je s pomočjo Facebooka in delitev po Facebooku samo v enem dnevu na spletno stran prinesla več kot 1700 obiskovalcev.
Zakaj je bila ta objava tako uspešna? Zato, ker je neposredno in brez dlake na jeziku izpostavila ter podrla 7 romantičnih predstav o življenju in delu s konji.
Za potencialne obiskovalce konjeniškega kluba je imela informativno vrednost (aja…to pa ni tako, kot smo si predstavljali…), medtem ko so se drugi konjeniški klubi poistovetili zato, ker se sami soočajo s popolnoma enakimi problemi.
In to je Vsebina, ki sama po sebi kar kliče po delitvi.
Kaj pa, če ti pisanje ne gre od rok?
Kakšen je tvoj odnos do lepih in motivacijskih misli? Jaz jih uvrščam med strateške objave, ki poživljajo dogajanje na FB strani in jih občasno moraš vključiti na repertoar.
Ampak, kot si lahko zdaj že predstavljaš, ne bo vsaka lepa misel požela enakega uspeha, kot jo je ta, ki je prikazana na spodnji sliki. Reci in piši – 842 delitev!
Trik se spet skriva v unikatni vsebini. To ni misel, ki smo jo vsi že 100-krat prebrali, delili ali celo citirali v svojem e-mail podpisu. Ta misel ni skopirana z druge, po možnosti konkurenčne FB strani, ampak je narejena čisto na sveže in po meri tistih, ki spremljajo FB stran Dankuchen.
V tako objavo moraš vložiti veliko več časa, truda in energije kot v kakšno “ukradeno” različico, ampak ko potem vidiš tako statistiko, je ves trud povrnjen. Poglej, podobno kot na popuste, smo postali imuni tudi na zlizane misli.
Kruta resnica: pri delitvi vsebine vedno potrebuješ pomoč tvojih FB članov
Navkljub vsemu bo na končno število delitev vplivalo tudi število članov, ki sledijo tvoji FB strani, to je (žal) neizogibno dejstvo.
Če ima tvoja FB stran 100 všečkov, je utopično pričakovati, da ti bo ena sama objava prinesla 100 ali več delitev, razen seveda, če ji pri tem ne pomagaš tako, da jo sponzoriraš, a to je že druga pesem.
Tudi zgornja objava, ki je dosegla več kot 800 delitev bi bila bistveno manj uspešna, če bi FB stran Dankuchen imela 5000 članov ali manj.
Vem, da bi rada podrla vse rekorde, a za začetek si zastavi realne cilje, ker samo tako ti bo vodenje Facebook strani postalo v veselje. Poleg tega ti bodo redne, zanimive in unikatne objave vsak teden prinesle nove všečke in dodatno prepoznavnost in čez nekaj časa si bomo tvojo stran ogledovali tako pomenljivo.
Če ne veš, kako bi se tega lotila, pridi na svetovanje in bova skupaj pripravili načrt, kako do uspešne komunikacije na Facebook strani.
Mojca
- Viralna vsebina na Facebooku: naključje ali taktika? - 16. 2. 2017
- Facebook in spletna stran sta neločljiva dvojica - 8. 2. 2017
- 5 zadnjih modnih krikov na Facebooku - 2. 2. 2017
Martin says
Odlično napisano. Tudi samo število všečkarjev ni zagotovilo za uspeh, je pomembno tudi kako so aktivni. Pri viralnih objavah pa je zraven trdega dela, razmišljanja in strategije potrebno tudi malo sreče. Meni je pred časom uspelo na “zapuščeni” strani z 600 neaktivnimi člani z objavo doseči doseg 25.000 ljudi, ostele so jih imele od 200 do 1000. Včasih te odziv preseneti, drugič zelo taktično pristopiš in ni nič od tega 🙂
Mojca Pušlar says
Drži, Martin, včasih se zgodi, da še tako skrbno pripravljena viralna objava “pogrne” na celi črti 🙂 To je ač del FB-ja in objavljanja. Takrat pač malo raziščeš, zakaj se je to zgodilo, pa ni nujno, da ugotoviš 🙂